۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۲۰۹۹۵

تنش بین تل آویو و واشنگتن بالا گرفت

سخنگوی کاخ سفید در سخنانی اسرائیل را به تحریف مواضع واشنگتن در مذاکرات هسته‌ای با ایران از طریق درز گزینشی برخی موارد مربوط به این مذاکرات متهم کرده است.
تنش بین تل آویو و واشنگتن بالا گرفت
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جهان، کاخ سفید در حالی رژیم صهیونیستی را به درز دادن نادرست مذاکرات هسته‌ای با ایران متهم کرده که این مساله نشانگر تشدید تنش در روابط واشنگتن و تل آویو است.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: ما می بینیم که یک اقدام در خصوص درز دادن بخش‌های خاصی از مذاکرات ادامه دارد و این اقدام موجب تحریف موضع آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد که هیچ ابهامی وجود ندارد که برخی چیزهایی که اسرائیلی‌ها در خصوص موضع ما در مذاکرات هسته‌ای گفته‌اند، دقیق نیست.

ارنست در خصوص گزارش روزنامه نیویورک تایمز صحبت می‌کرد که در آن به نقل از مقام های اسرائیلی اعلام شده است که آمریکا به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به مذاکرات هسته‌ای با ایران را با اسرائیل، محدود کرده است. یک مقام اروپایی نیز در این باره گفته است که از سوی واشنگتن به اروپا هشدار داده شده است که نسبت به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به مذاکرات هسته‌ای با اسرائیل، مراقب باشد چرا که اسرائیل به صورت گزینشی این اطلاعات را درز می‌دهد.

انتقاد بی سابقه سخنگوی کاخ سفید از اسرائیل در شرایطی است که نتانیاهو قصد دارد ۳ مارس در کنگره آمریکا در خصوص برنامه هسته‌ای ایران سخنرانی کند. دعوت بینر رئیس کنگره آمریکا از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای سخنرانی در کنگره با انتقادات وسیعی روبرو شده است. این سخنرانی قرار است ۲ هفته قبل از انتخابات سراسری اسرائیل انجام شود.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با نتانیاهو بر سر انتقادات وی از مذاکرات هسته‌ای با ایران، اختلاف نظر شدیدی دارد. اوباما نیز اعلام کرده است که در جریان سفر نتانیاهو به واشنگتن، با وی دیدار نخواهد کرد.

انتهای پیام/۱۰۲۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۲۶:۵۲

10 Jan 2020