کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام نکونام در سالروز بیعت بختیاری ها با امام خمینی(ره):

ظلم ستیزی خصوصیت ویژه بختیاری ها است

20 بهمن 1393 ساعت 11:40

دوران عشایر و بختیاری ها بسیار پر فراز و نشیب بوده و این قوم غیور هیچ گاه دست بیعت به ظالم نداده و این خصیصه بختیاری ها، کشور را در برخی زمان ها از استبداد نجات داده است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ایران خبر، حجت الاسلام و المسلمین نکونام در سالروز دیدار تاریخی عشایر و بختیاری های چهارمحال و بختیاری با امام خمینی (۱۹ دیماه ۱۳۵۷)، در جمع این اقوام گفت: تحریم یکی از هزارن سنگی است که دشمنان پیش پای انقلاب انداخته اند و اقوام و قبایل ایران اسلامی به عنوان اقشاری قانع، صبور و ذلت گریز در مقابل این توطئه ها هیچ گاه کوتاه نیامده و ایستادگی می کنند.

وی افزود: بختیاری ها در طول تاریخ و بویژه در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی ثابت کردند که اگر نخست وزیری از جنس خود در راس حکومت در خلاف مبانی اسلام حرکت کند در مقابل آن می ایستند و برای آرمان های اسلام حتی از اهدای جان خود دریغ نمی کنند.

امام جمعه شهرکرد، ظلم ستیزی را یکی از خصایص ویژه بختیاری ها عنوان کرد و گفت: دوران عشایر و بختیاری ها بسیار پر فراز و نشیب بوده است و این قوم غیور هیچ گاه دست بیعت به ظالم نداده و این خصیصه بختیاری ها، کشور را در برخی زمان ها از استبداد نجات داده است.

وی با اشاره به ۲۱بهمن ۵۷ و شکستن حکومت نظامی توسط مردم با فرمان امام راحل(ره) گفت: در همین روز بود که جمعی از بختیاری های مقاوم با تجمع در تهران و حضور در دانشگاه تهران انزجار خود را از طاغوتیان اعلام داشتند.

نکونام افزود: مردمی که ظرفیت نداشته باشند، خداوند به آنان انقلاب عطا نمی کند و این امر در دفاع مقدس هم نمود بارزی به خود گرفت و هشت سال مردانه با سران متحد دنیا ایستادگی نموده و کشور را از توطئه های متعدد نجات دادند و این نعمت بزرگ انقلاب است که برای همیشه تا ظهور صاحب عصر (عج) ماندگار خواهد ماند.

انتهای پیام/۱۰۲۴ج/۵۱۰ب


کد مطلب: 20804

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/20804/ظلم-ستیزی-خصوصیت-ویژه-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir