کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

طلبه و آخوند بی تفاوت و خنثی نداریم/ کلام ولی فقیه، کلام پیامبر و ائمه اطهار است

15 بهمن 1393 ساعت 14:32

حجه الاسلام سعیدی: ما طلبه و آخوند بی تفاوت و خنثی نداریم و همه طلاب ما باید در راستای معرفی صحیح انقلاب به مردم، همه تلاش خود را به کار بگیرند.


به گزارش جهانبین نیوز، حجه الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در جمع طلاب و ائمه جمعه و جماعت استان چهارمحال و بختیاری با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر اظهار داشت: از نظر ما ولی فقیه کاملترین و شایسته ترین فرد پس از پیامبر و امامان برای هدایت و رهبری جامعه است.

وی با دعوت از همه طلاب و روحانیون برای تأسی گرفتن از رفتار و منش امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به تبیین تشابهات میان ولی فقیه با پیامبر (ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) پرداخت و گفت: اولین زمینه تشابه میان ولی فقیه و امامان ما، حجیت و اعتبار است و به همان اندازه که مهر و حرف امام ارزش و اهمیت دارد؛ حرف ولی فقیه نیز دارای حجیت و اعتبار است.

وی دومین زمینه تشابه میان ولی فقیه و پیشوایان دینی را در رسالت و وظایف آنها دانست و اظهار داشت: همان وظایفی که بر عهده پیامبر و امامان است، در زمان غیبت، ولی فقیه نیز بر عهده دارد.

حجه الاسلام سعیدی سومین تشابه میان ولی فقیه و پیشوایان دینی را در تبعیت و پیروی دانست و تاکید کرد: همانطور که باید از پیشوایان دینی مان اطاعت امر کنیم؛ به همان اندازه نیز این تکلیف بر دوش ماست که از کلام و دستورات ولی فقیه اطاعت کنیم.


نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، زمینه دیگر تشابه میان ولی فقیه با پیامبر و ائمه اطهار را نحوه انتصاب برشمرد و گفت: پیامبران و امامان هر دو از سوی خدا برای هدایت و راهبری جامعه برگزیده می شوند و ولی فقیه نیز از سوی امام زمان که کلام او کلام خداست، انتخاب می شود و بنابراین مشروعیت لازم را برای زعامت و راهبری جامعه از سوی خداوند به دست می آورد.

حجه الاسلام سعیدی وظیفه مردم را بر اساس سنت الهی، پیروی از ولایت فقیه برشمرده و تصریح کرد: اگر مردمی از رهبرشان که کلام او با طی مراحل و درجاتی، همان حرف و کلام خداوند است؛ تبعیت کردند رستگار میشوند و از طوفانهای دنیا به سلامت گذر میکنند و الا سرنوشت شان به سرنوشت کسانی تبدیل میشود که در قرآن به عنوان عبرت برای دیگران مطرح شده اند.


وی افزود: در صورتی که حرکت مردم در راستای هدایت های ولی فقیه نباشد، حتی اگر نظر غالب مردم به سویی باشد، آن حرکت مشروعیت الهی لازم را ندارد و محکوم به شکست است و چنین مردمی طعم زیان بار انتخاب های خود را خواهند چشید.

وی در پایان خطاب به طلاب و روحانیون گفت: ما طلبه و آخوند بی تفاوت و خنثی نداریم و همه طلاب ما باید در راستای معرفی صحیح انقلاب به مردم همه تلاش خود را به کار بگیرند.

انتهای خبر/۱۰۲۴ج


کد مطلب: 20719

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/20719/طلبه-آخوند-بی-تفاوت-خنثی-نداریم-کلام-ولی-فقیه-پیامبر-ائمه-اطهار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir