کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

متخصص روان شناسی:

پیشگیری از اعتیاد بوسیله آشناسازی نوجوانان با مهارت های زندگی

خبرگزاری بسیج , 27 دی 1393 ساعت 17:20

متخصص روان شناسی گفت: آشناسازی نوجوانان با مهارت های زندگی از گرایش به اعتیاد پیشگیری می کند.


همایش خانواده های شاغلین سپاه ناحیه شهرکرد در محل نمایشگاه دائمی و مرکز آموزش پیشگیری از اعتیاد برگزار شد.

به گزارش جهانبین نیوز؛ قربانعلی حدادی، مسئول بهداری سپاه ناحیه شهرکرد گفت: هدف از برگزاری این همایش، آشنایی خانواده های کارکنان ناحیه با آسیب های اعتیاد به مواد مخدر و زیان های آن و آموزشهای پیشگیری و جلو گیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد به مواد مخدر می باشد.

در ادامه این همایش دکتر زارعان کارشناس و متخصص روان شناسی در این همایش گفت: اعتیاد یک بیماری است که فرد را دچار مشکلات جسمی و روانی می کند .

وی، علل گرایش افراد به اعتیاد را متنوع دانست و افزود: علل زیست شناختی (وراثت و صفات شخصیتی )، اختلالات روان شناختی شامل (استرس ها،شکست ها،ناکامی ها و خانواده) و علل اجتماعی از دلایل گرایش افراد به اعتیاد می باشد.

این کارشناس و متخصص روان شناسی، به تاریخچه ورود مواد مخدر صنعتی همچون شیشه به ایران اشاره کرد که از سال ۸۴ وارد ایران شده و گفت: سن متوسط اعتیاد از ۱۷تا۲۵ سال در جامعه ما می باشد.

وی، دوران نوجوانی را شایع ترین دوران گرایش به اعتیاد عنوان کرد و گفت: این واقعه با بلوغ و استقلال طلبی نوجوانان، ارتباط دارد .

دکتر زارعان، به راهکارهای پیشگیری از اعتیاد جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: باید به نوجوانان در مورد اعتیاد آگاهی های لازم را داد و آنهارا با مهارت های زندگی آشنا کرد.


انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 20256

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/20256/پیشگیری-اعتیاد-بوسیله-آشناسازی-نوجوانان-مهارت-های-زندگی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir