۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۲۰۱۱۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

قرآن ملجأ و پناهگاهی برای مصون ماندن جامعه از فتنه و آسیب‌هاست

فتنه در همه لحظه‌ها و در همه عرصه‌ها از ناحیه انسان‌هایی که زنگار دل و جان آنها را فرا گرفته است بر جامعه انسانی روی می‌آورد بنابراین تنها راه مصون ماندن از این فتنه‌ها در پرتو انس با قرآن و چنگ زدن به این ریسمان الهی، محقق می شود.
قرآن ملجأ و پناهگاهی برای مصون ماندن جامعه از فتنه و آسیب‌هاست
به گزارش جهانبین نیوز نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد ، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در در ضیافت قرآنیان شهرستان شهرکرد ، حضور در جمع قاریان، حافظان و اساتید قرآن را جلسه‌ای شیرین و تاثیرگذار خواند و اظهارکرد: حضور در این گونه محافل معنوی ، توفیق و عنایت الهی است که شاید هیچ نعمتی معادل آن نباشد.

وی تشکیل یک تشکل قرآنی قوی ،غنی و کارآمد در راستای انسجام بخشی بیشتر به فعالیت‌های قرآنی در استان را ضروری دانست.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مستمر اینجانب تشکیل یک تشکل قرآنی منسجم در استان بود که خوشبختانه زمینه‌های تحقق این مهم با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر واگذاری فعالیت‌های قرآنی به شورای فرهنگ عموی استان‌ها در قالب منشور توسعه فعالیت‌های قرآنی فراهم شده‌است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: انسجام بخشی و متشکل کردن فعالیت‌ها و مجموعه‌های قرآنی از وظایف شورای فرهنگ عمومی و منشور توسعه فعالیت‌های قرآنی است که درحال حاضر با برگزاری اولین جلسه این شورای قرآنی در استان اولین گام‌ها برای ایجاد یک تشکل قرآنی منسجم به معنای واقعی کلمه در استان شکل گرفته است.

نکونام در ادامه قرآن را ملجأ و پناهگاهی برای مصون ماندن جامعه از فتنه و آسیب‌ها بیان کرد و افزود: فتنه در همه لحظه‌ها و در همه عرصه‌ها از ناحیه انسان‌هایی که زنگار دل و جان آنها را فرا گرفته است بر جامعه انسانی روی می‌آورد بنابراین تنها راه مصون ماندن از این فتنه‌ها در پرتو انس با قرآن و چنگ زدن به این ریسمان الهی، محقق می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به فتنه‌‌افکنی‌های گسترده امروز دشمن در عرصه سیاسی ، اجتماعی و به ویژه خانه و خانواده اظهارکرد: ایجاد کانون شهوت ، فساد و بی‌اخلاقی به واسطه این دجال‌واره‌ها در درون خانواده‌ها و همچنین دور کردن جامعه به معنای واقعی از حق و حقیقت و ترویج اخلاق شیطانی فتنه‌هایی بزرگ امروز جامعه ما هستند که خانواده‌ها با آن‌ها مواجه‌اند.

وی تاکید کرد: ما برای مصون ماندن از این فتنه‌ها و خطرات تنها یک راه داریم و آن اقبال و روی آوردن به قرآن ، تمسک جستن به معنای واقعی کلمه به این حبل المتین الهی و حرکت در مسر قرآن و اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در تبیین فتنه‌های سیاسی امروز دشمن ، تصریح کرد: نابود کردن ارزش‌های انقلابی و قرآنی فتنه‌ای است که امروز مستکبران در مقام شکل دادن آن هستند و متاسفانه برخی از ضعیف و نفس‌های داخل کشور نیز به این فتنه‌های استکباری دامن می زنند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به تاکید مکرر رهبر انقلاب بر دل نبستن به بیگانکان و دشمنان و لزوم متکی بودن به ظرفیت‌های داخلی ، فتنه‌گری را مشی و روش همیشگی استکبار و بیگانه دانست و تصریح کرد: این‌ها فتنه گر هستند و خروجی فتنه آن‌ها نابودی انقلاب اسلامی ایران است بنابراین به این‌ها دل خوش نکنید چرا که آنها جزء آنکه ارزش‌های دینی و قرآنی شما را ضایع کنند دیگر هیچ قدمی برای شما بر نخواهند داشت.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه قرآن راه برون رفت و خنثی کردن این فتنه‌ها را به مومنان نشان داده است تصریح کرد: بندگی خدا ، اطاعت محض از پروردگار و پیامبر اکرم (ص) و اولامر و پناه بردن به دامن قرآن شاخص اصلی در خنثی سازی فتنه‌های امروز دشمن است.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۲۵:۲۲

26 Jan 2020