کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون علمی رئيس جمهور در سفر به شهرکرد؛

فرهنگ فن آوري در استان ها، زير ساخت اصلي توسعه کشور است

20 دی 1393 ساعت 21:38

طبيعت ايجاد يک فرهنگ، همراه بودن با مشکلات است، اگر ما به اين عزم و اراده برسيم که راه نجات کشور در توسعه شرکت هاي دانش بنيان و علمي است، بيراهه نگفته ايم.


به گزارش جهان بین نیوز، به نقل از بام ایران خبر معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در سفر به شهرکرد با بيان اينکه اين معاونت هيچ گونه محدوديت مالي براي تجاري سازي طرح ها و حمايت شرکت هاي دانش بنيان ندارد گفت: فرهنگ فن آوري و اهميت به تحقيقات جامع و پايه از زيرساخت هاي توسعه و پايش علمي کشور است و تجاري سازي ها و تبديل طرح ها به ارزش افزوده مي تواند اقتصاد و صنعت کشور را تحت الشعاع خود قرار دهد.


دکتر سورنا ستاري افزود: طبيعت ايجاد يک فرهنگ، همراه بودن با مشکلات است، اگر ما به اين عزم و اراده برسيم که راه نجات کشور در توسعه شرکت هاي دانش بنيان و علمي است، بيراهه نرفته ايم.

وي با اشاره به اينکه پژوهش ها منجر به توسعه اقتصادي استان ها مي شود، گفت: استان ها به هيچ پيشرفتي نمي رسند مگر اينکه بخش خصوصي آن ها فعال و جوانان و فارغ التحصيلانشان در شاخه هاي علمي و در قالب شرکت هاي دانش بنيان قدم بردارند.

معاون علمي رئيس جمهور گفت: ايده و توانمندي است که مي تواند به کمک زير ساخت آمده و منتج به توسعه شود، بنابراين شرکت هاي مخترع تا زماني که دانش بنيان نشوند، شناخته نمي شوند و از تسهيلات و حمايت هاي اين معاونت بي بهره مي مانند.

عضو هيات عامل صندوق نوآوري و شکوفايي با اشاره به اهميت ويژه حمايت از طرح هاي مبتکران و مخترعان استان ها توسط اين معاونت رييس جمهور، افزود: خوشبختانه با پيگيري هاي انجام شده، اين معاونت توانسته است از طريق صندوق نوآوري و ديگر منابع مرتبط، بودجه قابل ملاحظه اي براي شرکت هاي دانش بنيان ثبت شده، در نظر گيرد و مي توان ادعا کرد که در بحث مالي هيچ گونه مشکلي نداشته ايم.

ستاري بيان داشت: باحمايت هاي گستردهاز لحاظ اختصاص تسهيلات بلند مدت و کوتاه مدت براي شرکت هاي علمي و ابتکاري ظرفيت خوبي براي توسعه علمي و اقتصادي اين شرکت ها فراهم شده است.

وي ادامه داد:  در توسعه شرکت هاي دانش بنيان، آمايش و شناخت استان ها از اهميت بالايي براي معاونت علمي برخوردار است چرا که بيش از 65 درصد طرح هاي خلاقانه، اختراعات و ابتکارات و همچنين شرکت هاي دانش بنياد در استان ها شکل مي گيرد.

وي در پايان از اختصاص تسهيلات تا سقف 3 ميليارد ريال براي شرکت هاي دانش بنيان خبر داد و اظهار داشت: آمادگي تفاهم با بانک ها براي پرداخت وام هاي حمايتي زير 500 ميليون ريال با استفاده از شرايط "ميزان آورده" و " سفته چک" در جهت کمک به شرکت هاي مخترع و مبتکري که به عنوان دانش بنيان شناسايي شده اند را داريم.

انتهاي پيام/1024ج/510ب


کد مطلب: 20111

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/20111/فرهنگ-فن-آوري-استان-زير-ساخت-اصلي-توسعه-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir