کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه کوهرنگ در همايش برگداشت 9 دي در کوهرنگ

در فتنه 88 مظلوميت دوباره اميرمؤمنان در تاريخ تکرار شد

9 دی 1393 ساعت 21:04

امام جمعه کوهرنگ با بيان اين که سران فتنه با امنيت و سلامت رواني ملت بازي کردند و نظام را متحمل خسارت هاي بسيار در همه ابعاد ساختند، گفت: همين امروز رأفت اسلامي شامل حال آن ها شده است، بايد قدردان نظام باشند؛ چرا که حق آنها حضور در زندان و اعدام است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر،حجت الاسلام والمسلمين سيدشهاب الدين طباطبايي، امام جمعه شهرستان کوهرنگ، پيش از ظهر امروز در همايش بزرگ داشت نهم ديماه اين شهرستان با بيان اين که دين چراغ فروزاني درطول تاريخ بشريت است، اظهار داشت: دين الماس گرانبهايي است که با حضور ميليون ها بدل نيز از قيمت نمي افتد؛ چرا که راهکار و کاتالوگ زندگي بشري است.

وي تشکيل حکومت در مسجد النبي و تعيين قاضي براي اداره امور را از نخستين اقدامات پيامبر(ص) براي اداره جامعه بيان کرد و گفت: انقلاب اسلامي ايران نيز بر مبناي همين ايدئولوِي ها شکل گرفت و اگر امروز مصلاهاي نماز جمعه به اصلي ترين مرکز ارشاد و تربيت تبديل شده اند، از آن زمان نشأت مي گيرد.

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به اين که در زماني که همه ملت ها و حکومت ها بر مبناي تفکرات غربي اداره مي شدند، امام راحل آغازگر گفتمان جديدي بودندٰ تصريح کرد: امام خميني(ره) سال ها با تکيه بر اين گفتمانٰ يک جامعه ايماني و با اصالت را به سمت رشد و تعالي هدايت کرد و پيش برد تا آن جا که هيچ قدرتي نتوانست جلوي رشد روز افزون آن را بگيرد.

حجت الاسلام طباطبايي با تأکيد بر اين که دشمن براي براندازي اين انقلاب از هيچ کاري دريغ نکرد، افزود: حادثه کوي دانشگاه در سال 78 و اتفاقات آن زمان نيز يکي از برنامه هاي دشمن براي براندازي نظام بود که با درايت مردم و با مديريت هوشمندانه رهبري در نطفه خاموش شد.

اين مقام مسئول با اشاره به فتنه سال 88 و توصيه هاي رهبر فرزانه انقلاب مبني بر هوشياري مردم از ماه ها قبل، خاطرنشان کرد: بيداري ايشان و آگاهي به امور زمانه و شناخت دشمن باعث شد که رهبر معظم انقلاب از ماه هاقبل نسبت به وقوع اين فتنه و فتنه گري ها هشدار دهند اما متإسفانه عموم نسبت به آن غافل بودند.

رييس شوراي فرهنگ عمومي کوهرنگ با بيان اين که برنامه ريزي هاي فتنه 88 از ماه هاي قبل و بسيار حساب شده و آموزش ديده صورت گرفته بود، ابراز داشت: امروزه برخي ها با مقايسه دوران امام حسين(ع) و بخشيدن حر در فکر گذشتن از اشتباهات سران فتنه هستند و مي خواهند اين تفکر را به جامعه القا کنند که بايد بر اشتباهات گذشته چشم پوشيد و به دنبال جذب حداکثري بود.

وي با تأکيد بر اين که اين نگاه، بسيار کوته بينانه استٰ تصريح کرد: اگر امام حسين(ع) از حر گذشت و او را بخشيد به اين خاطر بود که حر نيز اظهار پشيماني کرد و به اشتباهات خود نيز اقرار داشت؛ اين درحالي است که سران فتنه به خاطر خودخواهي و منافع شخصي هرگز راضي به عذرخواهي و پذيرفتن اشتباهات خود نشده اند.

امام جمعه کوهرنگ با بيان اين که سران فتنه با امنيت و سلامت رواني ملت بازي کردند و نظام را متحمل خسارت هاي بسيار در همه ابعاد ساختند، گفت: همين امروزه رأفت اسلامي شامل حال آن ها شده است، بايد قدردان نظام باشند؛ چرا که حق آنها حضور در زندان و اعدام است.

حجت الاسلام طباطبايي با اشاره به اين که دشمن با حربه فتنه 88، صلابت نظام را زير سؤوال برد، خاطرنشان کرد: تا قبل از وقوع فتنه 88، غرب و اروپا در مقابل ملت ايران زانو زده بود اما اين حرکت خائنانه باعث شد که امنيت اقتصادي کشور متزلزل و بار سنگيني متحمل نظام شود.

وي مظلوم واقع شدن رهبر فرزانه انقلاب در حادثه فتنه 88 را يکي از عوامل شکل گيري حادثه نهم دي ماه بيان کرد و افزود: وقتي مردم ديدند که رهبري در جريان اين حادثه و در خطبه هاي نماز جمعه تهران به امام زمان(عج) استغاثه کردند، به ميدان آمدند و حادثه نهم دي ماه را براي هميشه در تاريخ انقلاب اسلامي ثبت کردند.

حجت الاسلام طباطبايي خاطرنشان کرد: در فتنه 88، مظلوميت دوباره اميرمؤمنان در تاريخ تکرار شد اما با اين تفاوت که اين بار ملت بيدار بودند و با بصيرت پشت سر امير و رهبر خود قرار گرفتند.

اين مقام مسئول با بيان اين که بي احترامي در روز عاشوراي سال 88 به خيمه اباعبدالله(ع) نشان داد که فتنه گران و دشمنان با دين و امام حسين(ع) مشکل دارند، ابراز داشت: دعواي فتنه 88 بر سر رياست جمهوري نبود بلکه فتنه گران نشان دادند که با اصل و ماهيت انقلاب مشکل دارند.

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به تقارن ايام ماجراي سقيفه و حمله به درب منزل اميرمؤمنان(ع) و نهم دي ماه امسالٰ تصريح کرد: اگر آن دوران امام علي(ع) بي يار و ياور بود، اما امروز ملتي علي دوست و هوشيار و هميشه در صحنه پشت سر رهبر خود قرار دارند و نخواهند گذاشت او تنها بماند.

رييس شوراي فرهنگ عمومي کوهرنگ با تإکيد بر اين که نهم دي ماه براي هميشه ثبت تاريخ شدٰ اظهار داشت: نهم دي ماه سال 88 از خود انقلاب کمتر نيست؛ تا آن جا که مي توان آن را انقلاب دوباره اي براي اثبات حقانيت نظام دانست.

اين مقام مسؤولٰ نهم دي ماه 88 را بيعت دوباره ملت با سيدالشهدا(ع) دانست و گفت: هيچ جريان سياسي و گروه و حزبي حق ندارد که اين حادثه ماندگار را به نام خود مطالبه کند؛ اين حماسه متکي بر مردم بود که از هوشياري و بصيرت به موقع آن ها نشأت گرفت.

وي با تأکيد بر اين که فتنه ها تمام شدني نيستند، هوشياري و بصيرت مردم را در همه احوال ضروري دانست و ابراز داشت: همه مسؤولان، دولت ها و گروه ها رفتني هستند و آن چه که مي ماند، جايگاه ولايت فقيه است.

حجت الاسلام طباطبايي با اشاره به اين که مهم ترين رکن انقلاب و نظام ولايت فقيه است، اظهار داشت: اگر پشتيبان ولايت فقيه بوديم و در مسير ولايت حرکت کرديم؛ به يقين از دولت ها و مسؤولان نيز حمايت کرده ايم و اين مسأله با گذشت زمان به همگان ثابت شده است.

انتهای پیام/1021ج


کد مطلب: 19890

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/19890/فتنه-88-مظلوميت-دوباره-اميرمؤمنان-تاريخ-تکرار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir