۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۱۹۴۰۷

نارضایتی معلمین در مدارس مشارکتی در مناطق صعب العبور چهار محال و بختیاری

معلمین مناطق محروم و صعب العبور در چهار محال و بختیاری از حقوق و مزایا در تدریس مدارس مشارکتی ناراضی هستند.
نارضایتی معلمین در مدارس مشارکتی در مناطق صعب العبور چهار محال و بختیاری
به گزارش خبرنگار خبرگزاری جهانبین نیوز ، اجرای طرح مشارکتی مدارس در چهار محال و بختیاری رضایت والدین و دانش اموزان زا به همراه داشته اما معلمینی که در مناطق صعب العبور مشغول به تدریس از مزایا و حقوق دریافتی رضایت ندارند و ابراز نگرانی از این امر دارند که با توجه به شرایط اقتصادی موجود نتوانند امکانات لازم را برای خانواده های خود تامین کنند.

دهیار روستای خویه در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز با بیان اینکه معلم ها از تدریس در این مدارس ناراضی هستند، بیان داشت: خانواده ها رضایت بیش از حدی از این موضوع دارند که معلم های بومی به دانش آموزان تدریس می کنند، اما معلم ها از کار در این چنین مدارس به دلیل در آمد کم و پرداخت نشدن مزایا و پاداش رضایت کافی را ندارند.

ابراهیم کریمی اذعان داشت: بنظر من اين طرح فقط امسال اجراء مي شود چرا که معلمان بومي با مشقات بسيار زيادي مدرک خود را در شهرهاي دور گرفته است اما اکنون ماهيانه ۴۰۰ الي ۵۰۰ هزار تومان در مدرسه غير انتفاعي حقوق مي گيرد و بنظر مي رسد که در سال آينده اين شغل را ادامه ندهد.

کريمي از دست اندرکاران اين طرح خواست براي دهستان موگويي که شهرت کشوري در زير برف ماندن را دارد استثنا قائل شوند و با حقوق و مزايا و امتيازات مختلف معلم را تشويق به ادامه تدريس در اين مدرسه کنند.

وي گفت: اين طرح خوبي است اما انصافا معلمان به غير از اين مدرسه درآمد دیگری ندارند، امکاناتي در اختيار آنها قرار دهند تا با خيال آسوده در راه کسب علم و دانش به دانش آموزان کمک کنند.

مدیر مدرسه غیر دولتی متوسطه اول و دوم شهدای خویه در گفتگو با خبرنگار جهان بین نوز با بیان اینکه این مدسره با بدترین امکانات در اختیار من قرار داده شده است، اذعان داشت: معلمین اینگونه مدارس با توجه به کیفیت آموزشی بالا از حقوق و مزایای بالای برخوردار نیستند.

رحیمی با اشاره بر اینکه به دلیل مهاجرت دانش آموزان به شهرها و استان‌های مجاور تعداد دانش آموزان در این مدارس کم و در نتیجه همین امر موجب کاهش حقوق و مزایای معلم ها در این مناطق شده است، بیان داشت: باید مسئولین کشوری و استانی برای ماندگاری این طرح از معلمین به صورت جدی حمایت داشته باشند.

وی اذعان داشت: اين طرح براي اولين بار در شهرستان کوهرنگ اجرا مي شود مردم بسيار راضي هستند چرا که به واسطه دور بودن اين مدارس از دهستان موگويي، بخصوص در مقطع دبيرستان و راهنمايي دخترانه از ترک تحصيل دانش آموزان زيادي جلوگيري مي کند.

رحيمي در ادامه گفت:با توجه به اينکه معلمان مدرسه غير انتفاعي از نيروهاي بومي اين منطقه هستند،با فرهنگ اين منطقه آشنايي کامل دارند و صادقانه براي رشد تحصيلي دانش آموزان اين منطقه تلاش مي کنند و اين نويد خوبي براي ادامه تحصيل اين دانش آموزان است.

وي در ادامه گفت: با توجه به اينکه دهستان موگويي ۶ ماه از سال را در محاصره برف به سر مي برد کمتر معلمي براي آموزش و تدريس در مدرسه غير انتفاعي حضور پيدا مي کند اما با وجود نيروهاي بومي اين منطقه که اکثر مدارک ليسانس به بالا دارند حاضر شدند به روستائيان خود کمک کنند.

انتهای پیام /۱۰۲۲ج/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۰۳:۲۱

2 Jan 2020