۰
plusresetminus
امام جمعه موقت شهرکرد دانشجویان را پشتوانه ای قوی برای انقلاب و اسلام دانست و تاکید کرد: باید مراقب بود دانشگاه و دانشجویان به عنوان اهرم فشاری برای سوء استفاده سیاسی فتنه گران نشوند.
دانشجویان پشتوانه ای برای اسلام و ایران اند نه اهرم فشاری برای مقاصد سیاستمداران
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی کمال انسان را در تفقه در دین، صبر و شکیبایی بر مصیبت و نظم و حسابگری در مسائل اقتصادی زندگی دانست.

فاطمی با اشاره به روز دانشجو تصریح کرد: این واقعه بعد از کودتای 28 مرداد و بعد از ساقط شدن دولت مصدق توسط حکومت امریکا و انگلیس و عوامل نفوذی آنان رخ داد.

وی افزود: به دنبال اعلام سفر نيکسون معاون رئيس جمهور آمريکا از طرف آيزنهاور به ایران و اعتراض دانشجویان که منجر به شهید شدن سه تن از آنان گردید 16 آذر در تاریخ انقلاب به عنوان روز دانشجو معین شد.

فاطمی روز دانشجو را روز زنده بودن و بیدار بودن دانشجویان دانست و بیان کرد: در اهمیت دانش اندوزی و دانشجویی همین بس که خداوند در قرآن به قلم قسم خورده و بالاترین سفارش در اسلام به دنبال علم و دانش رفتن است.

خطیب موقت جمعه شهرکرد تاکید کرد: دانشگاه یک مرکز مقدس، جایی دارای منزلت والا جهت تعلیم و تربیت مدیران آینده کشور است.

وی افزود: اساتید و مسئولان و متولیان دانشگاهها رسالت خطیری در جهت تعلیم و تربیت طبق فرهنگ و تربیت اسلامی بر عهده دارند و مراقب باشند که تبلیغات و تهاجم فرهنگی امروزه دامنگیر محیط های دانشگاهی نشود.

فاطمی دانشجویان را پشتوانه ای قوی برای انقلاب و  اسلام دانست و تاکید کرد: باید مراقب بود دانشگاه و دانشجویان به عنوان اهرم فشاری برای سوء استفاده سیاسی فتنه گران نشوند.
وی با بیان اینکه دیندار بودن منافاتی با دانشمند بودن ندارد تصریح کرد: کسانی که توفیق پیدا می کنند که بر صندلی دانشجویی یا تدریس در دانشگاه می نشینند باید بیش از گذشته نسبت به تقویت باورهای دینی و اعتقادی خود بکوشند.

فاطمی با اشاره به روند مذاکرات هسته ای گفت: خوشبختانه تیم مذاکره کننده ایران با پایبندی بر ارزشها و آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران از اقتدار ایران در سطح بین المللی دفاع کرد.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز در جایگاه رفیع خود ضمن حفظ و حراست از نظام اسلامی ایران تاکید دارند که ملت و دولت از مسیر اسلام و قرآن و هدایت منحرف نشوند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۰۷:۴۵

28 Jan 2020