کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس اداره بهزيستي سامان خبر داد:

شناسايي 760نفر معلول در سطح شهرستان سامان

12 آذر 1393 ساعت 13:29

رئيس اداره بهزيستي شهرستان سامان گفت: در شهرستان سامان 760 معلول وجود دارد که از خدمات مستمر و غير مستمر بهزيستي بهره مندند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما ، صديقه عسگري مدير بهزيستي شهرستان سامان به مناسبت ۱۲آذر ماه روز جهاني معلولين در گفتگو با خبر نگار سامان ما با تبريک روز جهاني معلولين گفت:روز جهاني معلولين فرصتي است که مردم به صورت کليشه اي در برخورد با معلولين نگاه نکنند.


وي همچنين به توانمندي ها و استعداد معلولان اشاره کرد و گفت: يکي از خدمات که شاخصه کشوري هم دارد اين است که مسئولين خدمات بهتري در زمينه مناسب سازي و فضاي شهري براي سهولت و رفاه معلولين را دغدغه کار خود انجام دهند.


عسگري اظهار کرد:اماکن عمومي و ادارات شهرستان بايد مناسب ساري لازم را داشته باشد که معلولين بدون احتياج به ديگري روي پاي خود بايستد.

رئيس بهزيستي سامان با اشاره به اين که در شهرستان بيش از ۲مرکز روزانه نگهداري معلولين و توان خواهان ذهني و معلولين جسمي ،حرکتي وجود دارد گفت:در اين مراکزمعلولين آموزش مهارت هاي شغلي مانند :بافت گليم ،چرم دوزي وتزيين سفره عقد را ياد مي گيرند و همچنين کار درماني و خدمات فيزيوتراپي را رايگان دريافت ميکنند.

وي خاطر نشان کرد موفقيتي که اين معلولين در سطح شهرستان به دست آوردند کار دستي معرق کاري است که در سطح استان چهار محال و بختياري مطرح شده است .

عسگري برگزاري جشن در هفته معلولين ،خدمات رايگان پزشکي ،سرکشي فرماندار ومسئولين شهرستاني از مراکز ،ديدار با خانواده معلولين و تقدير از معلولين کارمند در ادارات را از جمله برنامه هاي اين هفته در سامان عنوان کرد.



وي بر مناسب‌سازي خيابان‌ها، معابر، خانه‌ها، مساجد، حسينيه‌ها و ادارات تاکيد کرد و ادامه داد: جامعه بايد به گونه‌اي احداث و مناسب‌سازي شود که براي معلولان و افرادي که محدوديت حرکتي دارندو حتي افراد سالم قابل استفاده باشد.

رئيس اداره بهزيستي شهرستان سامان همچنين برگزاري نمايشگاه توانمندي معلولين هر ساله در ايام دهه فجر ، بازديد مسئولان از مراکز توانبخشي، ديدار معلولين منتخب با فرماندار، مسئولان و بيان مشکلات، ارائه رايگان خدمات فيزيوتراپي، شنوايي‌سنجي و گفتار درماني، اجراي برنامه آگاه‌سازي و آموزش پيشگيري از معلوليت‌ها در سطح مدارس را از جمله برنامه‌هاي هفته معلولين عنوان کرد.
انتهای خبر1020ج /600س


کد مطلب: 19305

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/19305/شناسايي-760نفر-معلول-سطح-شهرستان-سامان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir