کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه شهرکرد:

صهیونیست ها با تکیه بر اقتصاد، زمام امور آمریکا را مانند یک عروسک در دست گرفته اند

7 آذر 1393 ساعت 16:07

همه ما باید بدانیم که چه حکومت آمریکا و چه صهیونیست ها و چه این قدرتهای رسانه ای و اقتصادیِ متکی بر ظلم دنیا، در حال نابودی اند و شما مردم که راه مقاومت را برگزیده اید پیروزید چرا که شما بر حق اید و پرچم اسلام و قرآن را برافراشته اید.


حجه الاسلام و المسلمین نکونام امام جمعه شهرکرد در خطبه اول نماز جمعه این هفته که در حضور جمع کثیری از مؤمنین و مؤمنات شهرکرد ایراد شد، ولایت پذیری انسان را مورد توجه و تاکید خود قرار داده و گفتند همه موجودات عالم ولایت پذیرِ قدرتی والا و برتر اند و هیچ موجودی در عالم نیست که تحت ولایت نباشد. بنابراین همه انسانها باید تحت ولایت الله و به تبع آن تحت ولایتِ ولایت فقیه باشند. و هر کس که از ولایت ولی فقیه سرپیچی کند از ولایت خدا گریخته است و سرنوشتی جز نابودی در انتظار چنین کسانی نیست.

ایشان در خطبه دوم این مهم را مورد توجه قرار دادند که انسان باید برای خود قدر و قیمت قائل باشد و سعی کند همواره خود را مورد ارزیابی و قیمت گذاری قرار دهد. زیرا انسان موجودی فانی و فناپذیر نیست و این دنیا برای موجود بزرگ و باعظمتی مانند انسان مکان حقیر و کوچکی است و اصل زندگی انسان پس از زندگی کوتاه این دنیا شروع می شود. ایشان در همین خصوص به حدیثی از امام کاظم (ع) اشاره کردند : " اِنَّ اَعظَمَ النّاسِ قَدراً؛ الذّی لا یَری الدُّنیا لِنَفسِهِ خَطَراً. اما انّ اَبدانِکُم لَیسَ لَها ثَمَنٌ اِلّا الجَنَّه، فَلا تَبیعُوها بِغیرِها " یعنی : با ارزش ترین مردم کسی است که تمام دنیا را هم شأن خود نداند. همانا برای بدن های شما بهایی جز بهشت نیست، پس آن را به غیر بهشت نفروشید. پس فرد مومن مسلمان باید همواره دو اصل مهم را مورد توجه قرار دهد. اول اینکه قیمت خود را بداند و دوم آنکه خود را به قیمت کمتر از ارزش و قیمت خود نفروشد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه امروز پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها است حضرت رقیه را یکی از افراد همیشه تاثیرگذار و راهنما در عرصه واقعه کربلا برشمردند. چرا که ستم هایی به ایشان در واقعه دلخراش کربلا روا شد و مقاومت ایشان در برابر آن ظلم و ستم ها موجبات جهت یابی و هدایت مردم را فراهم  آورد.

حجه الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه افزود: امروز هفتم آذر سالروز نیروی سرافراز دریایی جمهوری اسلامی ایران است. و هر چند مجاهدت ها و تلاش های بی وقفه این نیروی ارزشمند از دیده ها دور است اما همه باید با سپاسگذاری و قدرشناسی قدر زحمات، تلاش و ایثارگری های آنها را بدانند و برای آنان از درگاه خداوند متعال دعای خیر کنند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد، هشتم آذر سالروز حمایت از مقاومت مردم مظلوم فلسطین را یادآور شده و گفتند امروز صهیونیست ها با تکیه بر اقتصاد، زمام امور آمریکا را مانند یک عروسک در دست گرفته اند و با استفاده از توان آمریکایی ها، ظلم بی پایان و بی حد و حصری را بر مردم دنیا و بخصوص ملت فلسطین روا می دارند. این سیستم ظالمانه همانطور که مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی دیروز خود در جمع بسیجیان عزیز بر آن تاکید فرمودند روز به روز در حال ضعیف شدن و رو به اضمحلال است. همه ما باید بدانیم که چه حکومت آمریکا و چه صهیونیست ها و چه این قدرتهای رسانه ای و اقتصادیِ متکی بر ظلم دنیا، در حال نابودی اند و شما مردم که راه مقاومت را برگزیده اید پیروزید چرا که شما بر حق اید و پرچم اسلام و قرآن را برافراشته اید و همگان باید بدانند که راه درست همین راهی است که ملت ایران انتخاب کرده و برای ریشه کنی ظلم باید به این راه و منش ملت ایران اقتدا کنند.

ایشان با اشاره به نزدیکی سالروز شهادت آیت الله مدرس، به ایستادگی این مرد بزرگ خداترس در برابر ظلم رضاخانی اشاره کردند و شهید مدرس را فردی دانستند که در برابر ستم کرنش نکردند و آحاد ملت ما نیز باید با الگو گیری از این شهید بزرگوار در برابر ظلم ناروایی که آمریکایی ها بر ملت ما روا می دارند ایستادگی کنند.

 نکونام در انتهای صحبت های خود، قیام مردم انقلابی بحرین و شیخ عیسی قاسم رهبر دینی مردم بحرین را مورد ستایش قرار دادند و تاکید کردند که ملت بحرین قطعا پیروز است و کسی که در برابر ظلم می ایستد هرگز شکست نخواهد خورد.

انتهای پیام / ع ق/


کد مطلب: 19181

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/19181/صهیونیست-تکیه-اقتصاد-زمام-امور-آمریکا-مانند-یک-عروسک-دست-گرفته-اند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir