۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۱۹۰۸۶
مدیر کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری؛

ساخت سه هزار سالن ورزشی، مساوی است با همگانی شدن ورزش در جامعه

مدیر کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: ساخت و افتتاح سه هزار مکان ورزشی در ۵ سال توسط سازمان بسیج در کشور، توسعه و همگانی شدن ورزش در بین جامعه را به دنبال دارد.
ساخت سه هزار سالن ورزشی، مساوی است با همگانی شدن ورزش در جامعه
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرگزاری بسیج همزمان با سومین روز هفته بسیج تحت عنوان،"بسیج، جوان و خودباوری"، و همزمان با افتتاح یکهزار سالن ورزشی صالحین در کشور، گفتگویی با مدیر کل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری انجام شد،‌که وی با گرامیداشت هفته بسیج و با اشاره به طرح ۵ساله سازمان بسیج کشور برای احداث سه هزار سالن ورزشی در اقصی نقاط میهن اسلامی، هفته بسیج را هفته ای با نقش سازنده در پیشرفت جامعه دانست.

عبدالرحمان قاسمی گفت: باید هر ساله این هفته با شکوه گرامی داشته شود که اداره کل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری نیز برنامه های فرهنگی و ورزشی متنوعی در سطح استان به همین مناسبت دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری در خصوص طرح عظیم ساخت ۳ هزار سالن ورزشی به مدت پنج سال در کشور اشاره کرد و گفت: این طرح عظیم تاثیر بسزایی در افزایش سرانه ورزشی، اماکن ورزشی، همگانی کردن ورزش و گرایش بیشتر جوانان و نوجوانان به ورزش دارد و در این امر تنها یک یا دو اداره متولی نیستند چرا که باید برای توسعه اماکن ورزشی در سطح کشور و به تبع آن در استان چهارمحال و بختیاری؛ تمامی نهاد ها، سازمان ها و ادارات همکاری های لازم را بکنند و با انجام این طرح ملی می توان به اهداف عالی ورزش رسید .

وی، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا در سراسر استان، برگزاری مسابقات متنوع ورزشی در بین کارمندان ادارات و سرکشی به خانواده معظم شهدای ورزشکار استان را از مهم ترین برنامه های هفته بسیج این اداره کل عنوان کرد.

قاسمی به کلنگ زنی سالن ورزشی شطرنج در شهر هفشجان اشاره و خاطرنشان کرد: این سالن ورزشی بزرگترین سالن شطرنج استان خواهد بود و ساخت این مکان با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون تومانی یک خیر هفشجانی صورت خواهد گرفت که در این حوزه اداره کل ورزش و جوانان استان همکاری های لازم را خواهد داشت و مابقی اعتبارات لازم برای احداث این پروژه را اختصاص می دهد .

وی، سرانه ورزشی استان چهارمحال و بختیاری را ۲۶ سانتی متر مربع دانست و تصریح کرد: این میزان نسبت به سرانه کشوری که ۷۰ سانتی متر است از جایگاه مناسبی برخوردار نیست و هم اکنون استان در جایگاه ۲۶ از نظر سرانه ورزشی در کشور قرار دارد .

عبدالرحمان قاسمی به سه پروژه مهم استان برای افزایش سرانه ورزشی در استان اشاره کرد و افزود: هتل ورزش استان که از سال ۸۲ کلنگ زنی شده است در حال حاضر ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تاکنون یک میلیارد تومان هزینه شده است و برای ادامه ساخت به ۲ میلیارد تومان دیگر احتیاج داریم .

مدیر کل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری دلیل طول کشیدن ساخت این پروژه را به موقع تزریق نشدن منابع مالی و اعتبارات دانست و گفت: میزبانی استان در بسیاری از مسابقات کشوری و ملی و همچنین پیشرفت ورزش و سرانه ورزشی استان می تواند نتیجه تکمیل این طرح ورزشی در استان باشد .

وی همچنین به سالن دو میدانی شهرستان بروجن (پیست تارتان) اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که برای تکمیل این طرح به بیش از ۲ میلیارد تومان دیگر احتیاج است.

قاسمی گفت: ورزشگاه ۱۵۰ هزار نفره استان نیز در مراحل اولیه مطالعات خود به سر می برد که امیدواریم این سالن ورزشی هرچه زود تر کلنگ زنی شود چرا که نقش بسیار مهمی می تواند در افزایش سرانه ورزشی استان داشته باشد.

به گزارش بسیج؛ در استان چهارمحال و بختیاری ۴۹ پروژه در حال احداث وجود دارد که تقریبا برای ساخت و تکمیل این پروژه ها ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و همچنین ۱۱۰ مکان ورزشی سرپوشیده و روباز فعال در استان وجود دارد.

شایان ذکر است؛‌ بسیج و سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری در مدت کمتر از دوسال گذشته موفق به ساخت ۴۷ پروژه ورزشی در قالب ۴۱ سالن فرهنگی ورزشی صالحین و ۶ سالن ورزشی فرهنگی ۹دی به زیربنای مجموع؛۲۲هزار و ۶۷۲متر مربع از محل اعتبارات بسیج و سپاه و همیاری مردم در واگذاری زمین کرده که اقدام بی سابقه در ارتقای سطح ورزش و سلامت استان چهارمحال و بختیاری داشته است.

انتهای پیام/ ش
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۰۴:۲۲

29 Dec 2019