کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قضایی تهران:

انتخابات آمریکا اثبات پوشالی بودن ادعای حاکمیت اراده عمومی/احزاب حاکم پشتوانه مردمی ندارند

19 آبان 1393 ساعت 11:04

استادیار دانشگاه علوم قضایی تهران گفت: انتخابات اخیر آمریکا نشان می‎دهد که در این کشور مردم راه خود را از حاکمیت سیاسی جدا کرده‌اند و نه موافق سیاست‌های این دولت بوده و نه برای ادعاهای حاکمیتی آن اهمیتی قائل هستند.


دکتر ناصر علیدوستی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قضایی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین‌نیوز با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر در آمریکا، اظهار کرد: با وجود تبلیغاتی که در رسانه‌های غربی مطرح می‎شود و صحبت از دموکراسی در غرب است، اما انتخابات در این کشورها همواره با اتفاقاتی همراه بوده که عدم صحت ادعای مردم‌سالاری و دموکراسی در این جوامع را به اثبات رسانده است.

وی افزود: از یک سو صرف هزینه‌های کلان تبلیغاتی به منظور کسب آرای مردم خود نشانگر حاکمیت ثروت و نه حاکمیت رای مردم است و از سوی دیگر کاهش فزاینده رای‌دهندگان در آمریکا نشانگر پوشالی بودن ادعای حاکمیت اراده عمومی در این کشور است.

علیدوستی تصریح کرد: توجه به چگونگی انتخابات اخیر آمریکا و نتایج آن نشان می‎دهد که در این کشور مردم راه خود را از حاکمیت سیاسی جدا کرده‌اند و نه موافق سیاست‌های این دولت بوده و نه برای ادعاهای حاکمیتی آن اهمیتی قائل هستند.

استادیار دانشگاه علوم قضایی تهران خاطرنشان کرد: برهمین اساس می‎توان گفت که دولت‌ها در آمریکا پشتوانه مردمی قابل توجهی ندارند و هر دو حزب حاکم در  این کشور به مدد ثروت و توان اقتصادی به حاکمیت خود ادامه می‎دهند.

علیدوستی با اشاره به نقش و نفوذ لابی صهیونیسم در معادلات سیاسی کشور آمریکا، اظهار کرد: تردیدی نیست که هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا از کمک‌های لابی صهیونیست و غول‌های چندملیتی کمک اقتصادی می‌گیرند و پیش از آنکه نماینده مردم باشند نماینده این ذی‎نفوذان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا مردم آمریکا نقش چندانی در تعیین هیچ یک از این دو حزب به عنوان حزب حاکم ندارند و با علم به این موضوع تمایلی هم برای شرکت در انتخابات از خود نشان نمی‎دهند.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 18866

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18866/انتخابات-آمریکا-اثبات-پوشالی-بودن-ادعای-حاکمیت-اراده-عمومی-احزاب-حاکم-پشتوانه-مردمی-ندارند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir