کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول هيئت يا زهرا(س) شهرکرد:

بهترين امر به معروف، فعاليت‌هاي فرهنگي در ترغيب جوانان به دين است

7 آبان 1393 ساعت 13:38

انجام کار فرهنگي در جهت ترغيب جوانان به شرکت در مراسمات مذهبي و ديني بهترين و بزرگترين امر به معروف و نهي از منکر است.


به گزارش جهانبین‌نیوز، طهماسب سليمي مسئول هيئت يا زهرا(س) شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار بام ايران خبر در خصوص تاسيس و انتخاب نام هيئت گفت: هيئت يا زهرا از سال ۷۶ شروع به فعاليت نموده است و انتخاب اين نام براي هيئت برگرفته از گردان خط شکن يازهرا(س) تيپ ۴۴ قمربني هاشم است چرا که با همت يکسري از نيروهاي رزمنده و عاشق شهدا شروع به کار کرد.

وی در خصوص جايگاه و وضعيت هيئت در شهر تصريح کرد: هيئت يا زهرا جزء هيئت هاي مادر و اولين هيئتي است که با اين سبک جديد در شهر فعاليت دارد و در بين مردم و مسئولان جايگاه خوبي دارد و شناخته شده است.

وي در خصوص مشکلات مالي هيئت ها بيان داشت: متاسفانه مسائل مالي بر روي کيفيت کار تاثير مي گذارد و مسئولين و ارگانهايي که متولي امر فرهنگ اند و بودجه هاي فرهنگي و تبليغي در اختيار دارند در اين زمينه همکاري با هيئت نمي کنند و کمک هاي مردمي تنها پشتوانه هيئت است.

سليمي در خصوص اهداف و فلسفه هيئت اظهار داشت: انجام کار فرهنگي و ادامه راه شهدا با جذب جوانان و نوجوانان از مهمترين اهداف هيئت است.

وي افزود: با برنامه ريزي و استفاده از شيوه هاي نو و به روز مي توان خلاء موجود در جامعه را براي حضور جوانان در مراسمات و هيئت هاي مذهبي پر کرد.

مسئول هيئت يازهرا(س) تاکيد کرد: بايد به جوانان آموخت که مراقب باشيم زير هر پرچمي سينه نزنيم و از کارهاي افراطي بپرهيزيم تا در مقابل آسيب ها و تبليغات سوء رسانه ها و ماهواره ها در امان باشيم.

سليمي، انجام کار فرهنگي و جذب و ترغيب جوانان به شرکت در مراسمات مذهبي و ديني را بهترين و بزرگترين امر به معروف و نهي از منکر دانست و بيان کرد: متاسفانه برخي در احياي اين فريضه تنها به دنبال ظواهر و سخن گفتن هستند.

وي با اشاره به برنامه هاي دهه اول محرم اين هيئت، افزود: ده شب اول محرم تا شام غريبان مراسم سخنراني و عزاداري با حضور حجت الاسلام والمسلمين شاهرودي و مداحي مداحان اهل بيت(ع) همزمان با نماز مغرب و عشا در مصلي امام خميني(ره) شهرکرد برگزار مي شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 18642

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18642/بهترين-امر-معروف-فعاليت-هاي-فرهنگي-ترغيب-جوانان-دين

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir