کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مبلغ حوزه علميه قم:

احیای امر به معروف بهترين راهکار براي رسيدن به سبک زندگي اسلامي است

7 آبان 1393 ساعت 9:37

امر به معروف و نهي از منکر بهترين استراتژي و تاکتيک براي رسيدن به سبک زندگي اسلامي و پيشرفت نرم افزاري است.


به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از بام ايران خبر حجت الاسلام سيد عباس قديمي‌نژاد گفت: امر به معروف و نهي از منکر بايد طبق مباني مورد تاکيد مقام معظم رهبري باشد.

وي در خصوص جايگاه اين فريضه به دو بخش سخت‌افزاري و نرم افزاري تمدن ها اشاره و تصريح کرد: بخش سخت افزاري صنعت، تکنولوژي و آنچه به پيشرفت و رفاه ربط دارد برمي گردد و مباحث اخلاقي و اعتقادي در قسمت نرم افزاري جاي مي گيرند.

قديمي نژاد بيان داشت: همه کشورها در اين خصوص اهدافي را براي خود مشخص کرده اند و در حال حاضر امريکا و اکثر کشورهاي غربي و پيرو آنان يک هدف را تحت عنوان توسعه براي خود مشخص کرده اند.

وي افزود: توسعه ظاهر خوبي دارد اما در باطن در توسعه تنها اسمي از اخلاقيات آورده شده است و قوانين مخرب خانواده ها که سنخيتي با آداب و رسوم اخلاقي و ملي و ديني ندارند در توسعه نهفته اند براي همين مقام معظم رهبري گفتند ما پيشرفت را قبول داريم و نه توسعه به شيوه غرب را.
مبلغ حوزه علميه قم اظهار کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند جمهوري اسلامي به دنبال توسعه و پيشرفت در سايه سبک زندگي اسلامي است.

استاد حوزه و دانشگاه امر به معروف و نهي از منکر را بهترين استراتژي و تاکتيک براي زمينه سازي رسيدن به سبک زندگي اسلامي و پيشرفت نرم افزاري دانست.

وي تاکيد کرد: مسئولان و متوليان مراقب باشند امر به معروف و نهي از منکر را تنها به موارد سطحي و ظاهري محدود نکنند و از امور اصلي و اساسي غافل نشوند.

قديمي نژاد افزود: امر به معروف و نهي از منکر در همه عرصه ها کارايي دارد و به دنبال مبارزه با همه مفاسد اقتصادي، سياسي و اجتماعي و فرهنگي است.

وي با اشاره به روايتي از امام حسين(ع) بيان داشت: مردم چهار دسته اند: عده اي اهل آخرت اند ولي بد اخلاق اند، عده اي خوش اخلاق اند اما دين ندارند، عده اي نه خوش اخلاق اند و نه دين دارند و اينان بدترين مردم اند و عده اي هم خوش اخلاق اند و هم ديندارند و چه خوب است که اين گروه آخر که بهترين مردم اند از آمران به معروف و ناهيان منکر باشند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 18619

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18619/احیای-امر-معروف-بهترين-راهکار-براي-رسيدن-سبک-زندگي-اسلامي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir