کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برخوردهاي خشن و به دور از قانون در امربه معروف و نهي از منکر جايگاهي ندارد

3 آبان 1393 ساعت 15:16

در امر به معروف و نهي از منکر برخوردهاي خشن و به دور از قانون جايگاهي ندارد و ارتباط دادن حادثه اسيد پاشي با امر به معروف اشتباه محض است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر سيف الله مطلبي در نشست خبري تشريح برنامه هاي هفته احياء امر به معروف و نهي از منکر گفت: امر به معروف و نهي از منکر يک وظيفه دائمي است و تذکر لساني و هدايت و ارشاد در همه سطوح بر عهده همگان است.

مطلبي افزود: شعار هفته احياي امسال تذکر لساني، پيام مهرباني نظارت همگاني است.

وي تصريح کرد: اسلام دين رحمت و ارشاد و مهرباني است و اولياي الهي و اهل بيت ضمن پافشاري بر روي اصول با مردم مدارا و مهرباني داشتند.

مطلبي اظهار داشت: امر به معروف به معناي مچگيري نيست بلکه به معناي دستگيري و هدايتگري مردم است و برخورد سليقه اي و تفسير به راي در امر به معروف و نهي از منگر جايگاهي ندارد.

مطلبي با اشاره به حوادث اسيد پاشي در اصفهان اذعان داشت: در امر به معروف و نهي از منکر برخوردهاي خشن و به دور از قانون جايگاهي ندارد و ارتباط دادن اين حادثه با امر به معروف و نيروهاي ارزشي اشتباه محض است.

قائم مقام دبير ستاد احياي امربه معروف و نهي از منکر استان با اشاره به برنامه هاي هفته احياء امر به معروف و نهي از منکر در استان از برگزاري همايش مسئولين امر به معروف با عنوان امر به معروف و نهي از منکر فرهنگ حسيني عزم ملي در اولين روز از اين هفته خبر داد.

وي برگزاري همايش سبک زندگي اسلامي و خانواده اسلامي، انسجام بخشي شوراهاي امر به معروف و نهي از منکر در ادارات و کارخانجات و برگزاري برنامه هاي آموزشي و فرهنگي را از ديگر برنامه هاي اين هفته برشمرد.

مطلبي از تجمع بزرگ "ميثاق با امام حسين(ع)" بزرگ آمر به معروف و ناهي از منکر در استان خبر داد و بيان داشت: اين تجمع روز جمعه همزمان با سراسر استان به صورت راهپيمايي به سمت ميعادگاه‌هاي نماز جمعه صورت مي گيرد.

وي گفت: همچنين در هيات مذهبي و عزاداري خيمه هاي امر به معروف و نهي از منکر در جهت پاسخگويي به سوالات و شبهات جوانان بر پا مي شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 18546

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18546/برخوردهاي-خشن-دور-قانون-امربه-معروف-نهي-منکر-جايگاهي-ندارد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir