کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رضايي دبیرتشخیص مصلحت نظام درهمایش علی مردان خان بختیاری:

ايل بختياري قهرمان مظلوم تاريخ ايران/خانه مشروطه در استان چهارمحال وبختياري بنا شود

25 شهريور 1393 ساعت 21:49

ايل غيور بختياري در زمان تمام شاهان پهلوي دليري و رشادتهايي بالايي داشتند ولي تاريخ را که نگاه مي کنيم اصلا از بختياري اسمي نيست و اين نشان مي دهد که بختیاري ها قهرمانان مظلوم تاريخ ايران هستند.


به گزارش جهانبین نیوز، دکتر محسن رضايي دبير تشخيص مصلحت نظام ظهر امروز در ويژه همايش نکوداشت شهيد عليمردان خان و بي بي مريم بختياري که در سالن مهرگان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردل با حضور پرشور مردم بر گزار شد، با اشاره به رشادت هاي بختياري ها در طول دفاع مقدس، گفت: بختياري ها دليرمرداني هستند که وفاداري به نظام اسلامي را همواره با افتخار اعلام و ثابت کرده اند.

رضايي به رشادت هاي علي مردان خان بختياري اشاره کرد و افزود: او در اوج استبداد در برابر نظام پهلوي ايستاد و پرچمي که برافراشت مزين به جمله «لا اله الا الله ، محمد رسول الله ، علي ولي الله» بود و شعار شير عليمردان خان، «زنده باد ايران»، «آزادي» و «مبارزه با پهلوي» بوده است.

وي در ادامه از مسئولين استاني خواست که هرچه زودتر خانه مشروطه در استان چهار محال و بختاري بنا شود تا تمامي مردم دنيا با تاريخ بختاري آشنا شوند.

رضايي در پايان خاطرنشان کرد: اين يادبودها بايد به طور مستمر برگزار شود تا فداکاري اين سربازان وطن به مردم نشان داده شود؛ بختياري ها سينه خود را سپر ايران زمين کردند و هميشه پشتوانه نظام جمهوري اسلامي هستند و خواهند بود.

در پايان برنامه موسيقي عليمردان خان بختیاري با صداي رضا صالحي خواننده محبوب بختياري اجرا شده است.
انتها ي پيام/


کد مطلب: 17669

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17669/ايل-بختياري-قهرمان-مظلوم-تاريخ-ايران-خانه-مشروطه-استان-چهارمحال-وبختياري-بنا-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir