۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۱۷۶۱۱

فرستنده های دیجیتال شهرستان سامان راه اندازی شد

فرستنده های دیجیتال صدا و سیمای مرکز چهار محال و بختیاری از بامداد امروز در شهرستان سامان راه اندازی شد.
فرستنده های دیجیتال شهرستان سامان راه اندازی شد
به گزارش جهانبین نیوز، فرستنده های دیجیتال صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از امروز در شهرستان سامان راه اندازی شد و شهروندان سامانی از این پس می توانند شبکه های رادیویی و تلویزیونی صدا و سیما را با کیفیت مطلوب و دیجیتال از طریق سیگنال های زمینی صدا و سیما دریافت کنند.

طی گفتگوی تلفنی خبرنگار سامان بـرتـر با معاونت فنی سیما هزینه راه اندازی سیستم دیجیتال شهرستان سامان را بالغ بر ۲،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال عنوان کرد.

آقای خردمند به پوشش کامل شبکه های دیجیتال در سطح شهرستان سامان اشاره کرد و گفت: این سیستم از امروز در شهرستان سامان و همچنین در دشت زرین کوهرنگ نیز راه اندازی شده است.

وی همچنین به عدم دریافت شبکه جدید سیما (IRIB HD TEST) در دیجیتال شهرستان سامان اشاره کرد و تصریح کرد: پخش شبکه HD سیما صرفاً در شهرستان تهران قابل دریافت است که روال آزمایشی خود را سپری می کند.

با توجه به روند تدریجی خاموشی فرستنده های آنالوگ حداکثر تا سال ۲۰۱۵ میلادی، شبکه های آنالوگ جای خود را به سیستم های دیجیتال در این عرصه خواهند کرد و بزودی سیستم های آنالوگ در کشور خاموش خواهند شد. زیرا زیست فناوری دیجیتال و آنالوگ در کنار هم نامعقول و همراه با هزینه و نگهداری مضاعفی برخوردار بوده که یکی از ضروریات خاموشی فرستنده های آنالوگ شامل موارد ذیل خواهد بود:

۱- تعهدات بین المللی مبنی بر خاموشی کلیه فرستنده های آنالوگ منطقه تا سال ۲۰۱۵ میلادی.

۲- هزینه نگهداری و مشکلات عدیده تأمین قطعات.

۳- مصرف انرژی بسیار بالا.

۴- کمبود فضای سالن ، دکل (به منظور افزایش سیستم آنتن) ، برق ، ژنراتور و سایر تأسیسات زیر بنایی جهت توسعه دیجیتال و اف ام.

۵- لزوم تخلیه باند فرکانسی به منظور توسعه فرستنده های دیجیتال.

شبکه های موجود در این سیستم عبارتند از:

فرکانس ۷۳۰ مگا هرتز:

شبکه های تلویزیونی شامل: (شبکه یک، دو، سه، چهار، تهران، خبر، آموزش، قرآن، سلامت، تماشا).

شبکه های رادیویی شامل: (رادیو ایران، پیام، جوان، معارف، قرآن، فرهنگ، سلامت، ورزش، اقتصاد، تهران، آوا، نمایش، فصلی، ندای اسلام (انگلیسی)، صدای آشنا ۳، رادیو عربی، رادیو کتاب/خانواده، رادیو دانش،رادیو تلاوت/نوا و رادیو گفتگو).

فرکانس ۷۷۸ مگا هرتز:

شبکه های تلویزیونی شامل: (مستند، شما، بازار، نمایش، جام جم ۱، آی فیلم، پرس تی وی، ورزش، پویا و استانی سیمای جهانبین).

شبکه رادیویی موجود در این فرکانس منوط به استانی صدای جهانبین است.

شهروندان گرامی می توانند هم اکنون از طریق جستجوی اتوماتیک در گیرنده های دیجیتال، شبکه های فوق را با کیفیت مطلوب دریافت و تماشا کنند.

انتهای پیام/
مرجع : سامان برتر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۱۳:۱۳

27 Dec 2019