کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس تبليغات اسلامي شهرستان اردل:

عصر امام صادق (ع) عصر جنبش علمي بود

1 شهريور 1393 ساعت 13:58

در عصر امام صادق(ع) عصر جنبش علمي و گفت وگوي تمدن ها بود و لازم است تا جوانان ما با تاسي از اين امام همام برای دانش افزايي و توليد علم لحظه اي درنگ نکنند.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام سيد حسن چراغي در گفت وگو با خبرنگار هفت چشمه اظهار داشت: زمان امامت امام صادق (ع) دوران انقلاب فکري و فرهنگي ملل و اقوام گوناگون بود که آن حضرت به واسطه علم و دانش خود به ترويج و نشر دين اسلام پرداخت.

چراغي تصريح کرد: زمان امامت امام صادق (ع) قومي بود به نام زندقه که منکر اسلام، خدا و دين بود و مورد حمايت خلافت بني‌عباس بود. امام صادق (ع) به مقابله با اعتقادات اين قوم پرداخته و با آنان مبارزه ‌کرد.

وي با بيان اينکه امام جعفرصادق (ع) سجاياي رفتاري فراواني داشتند که اين فضايل باعث شده بود مورد اعتماد و اطمينان مردم مسلمان آن زمان واقع شود، اظهار داشت: امام صادق (ع) چنان شخصيت علمي و معنوي فراواني داشت که مورد تقدير و تحسين بسياري از عالمان و دانشمندان مشهور عصر خود بود.

چراغي در پايان گفت: جوانان بايد علم و دانش امام صادق را فرا گرفته و فرهنگ ديني و اسلامي مکتب تشيع را در فرهنگ خود لحاظ کرده و در انتقال آن به نسل‌هاي آينده بکوشند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 17125

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17125/عصر-امام-صادق-ع-جنبش-علمي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir