کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه بن:

کودتاي ۲۸ مرداد يک پروژه مشترک استعمارگران براي ايجاد حکومتي وابسته در ايران بود

29 مرداد 1393 ساعت 12:59

استعمار از ابتداي ورود خود به کشور ما قصد نابود کردن ملت وايجاد يک حکومت وابسته به خود در راستاي منافعش بود.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، عصر ديروز حجت السلام مصطفي عباسي در سالروز کودتاي ۲۸ مرداد گفت: باملي شدن صنعت نفت، انگليس و آمريکا با مشاهده اتحاد ميان مردم و روحانيت در اين نهضت تصميم گرفتند با اختلاف ميان مردم و روحانيت اهداف خود را پيگيري کنند.

وي افزود: با ايجاد جنگ رواني ميان مردم، سرانجام استعمارگران توانستند در روز ۲۸ مرداد و با سردرگم کردن مردم و با وجود نيروي کم به نقشه خود جامع عمل بپوشانند.

عباسي تصريح کرد: از دير باز استعمارگران از نقش روحانيت و اسلام در ميان مردم هراس داشتند و به دنبال کم رنگ کردن نقش آنان بودند که نمونه واضح آن اين کودتا بود.

عباسي خاطرنشان کرد: واقعه کودتاي ۲۸ مرداد درس هاي بزرگي به ما مي دهد که مي توان به عدم اعتماد مسئولين در هيچ برهه زماني به دشمنان نظام اشاره کرد و بايد خطاب به مسئولين گفت: مراقب باشند در کنارشان افرادي قرار نگيرند که دلسوز نظام نبوده و يا جاسوسي دشمن را کنند.

وي در ادامه افزود: دومين درس اين کودتا بصيرت افزايي است؛ ملت ومسئولين بايد بصيرت خود را بالا برده بتوانند نقشه دشمن را بفهمند واقدامي انجام ندهند که مصداق آب به آسياب دشمن باشد.

عباسي در پايان تصريح کرد: مهم ترين درس اين کودتا عدم اتحاد ميان مسئولين وملت بود ، مردم ومسئولين بايد اتحاد وانسجام خود را حفظ نموده و از اختلاف دوري نمايند.

انتهاي پيام/


کد مطلب: 17094

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17094/کودتاي-۲۸-مرداد-يک-پروژه-مشترک-استعمارگران-براي-ايجاد-حکومتي-وابسته-ايران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir