کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول رسيدگي به امور مساجد استان:

راه اندازي بانک اطلاعاتي مساجد استان/ 110 روستاي استان مسجد ندارند

28 مرداد 1393 ساعت 14:03

با تهيه يک شناسنامه براي بررسي وضعيت هر مسجد بانک اطلاعاتي مساجد استان راه اندازي مي شود.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار بام ايران خبر عليرضا ملک محمدي در نشست خبري با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با اشاره به فرا رسيدن هفته جهاني مساجد از ۳۰ مرداد بيان داشت: مرکز رسيدگي به امور مساجد استان از ۲۰ خرداد ۹۲ و شوراي سياستگذاري امور مساجد استان با مسئوليت نماينده ولي فقيه در استان و جانشيني استاندار شروع به کار نمود.

ملک محمدي افزود: مرکز رسيدگي به امور مساجد ۴ کارگروه خودکفايي و عمران، حقوقي و حل اختلاف، فرهنگي آموزشي و پژوهشي و کارگروه طرح و برنامه تشکيل داده است.

وي از راه اندازي بانک اطلاعاتي مساجد در استان خبر داد و گفت: با تهيه يک شناسنامه براي تهيه گزارشي از وضعيت هر مسجد اين اطلاعات و آمار تکميل و جمع آوري و به زودي در اين بانک اطلاعاتي ارائه مي شود.

ملک محمدي تصريح کرد: ۹۲۰ مسجد در استان شناسايي شده است و حداقل ۱۱۰ روستا بدون مسجد اند که با اعتبار ۴ ميليارد ريالي که از دفتر مقام معظم رهبري اختصاص داده شده است ۴۰ مسجد در مناطق روستايي و محروم در حال ساخت و افتتاح است.

مسئول رسيدگي به امور مساجد استان ازتشکيل مجمع خيرين مسجد ساز در استان خبر داد و اظهار داشت: با شناسايي خيرين مسجد ساز و برگزاري همايش از اين خيرين تقدير مي شود.

ملک محمدي برگزاري گردهمايي اعضاي شوراي سياستگذاري امور مساجد استان ، کارگروههاي زير مجموعه و ستادهاي هماهنگي امور مساجد شهرستان ها در دفتر نماينده ولي فقيه و نشست هم انديشي مسئولين و دبيران شهرستان ها را از ديگر برنامه هاي اجرايي هفته مساجد عنوان کرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 17083

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17083/راه-اندازي-بانک-اطلاعاتي-مساجد-استان-110-روستاي-مسجد-ندارند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir