کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان:

روزه موجب تهذیب نفس و تقویت اراده انسان می‎شود

17 تير 1393 ساعت 14:07

ماه مبارک رمضان، ماه تهذیب نفس و اصلاح درون است که باید رابطه خودمان را با خود درست کنیم به محاسبه نفس بپردازیم و سعی کرده رذایل و بدی ها را از خود دور و فضایل و خوبی ها را در خود تقویت کنیم.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام علی رضا ملک محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بام ایران خبر با گرامی داشت ایام ماه مبارک رمضان بیان داشت: مبحث روزه در قرآن به صراحت آمده است و در آیه ۱۸۳ سوره بقره خداوند می فرماید: ای کسانی که ایمان آوردید روزه بر شما واجب شد همان گونه که بر کسانی که پیش از شما بودند مقرر و واجب شده بود برای اینکه پرهیزکار شوید.

وی افزود: قبل از ما ادیان دیگر هم روزه را داشته اند و خداوند دلیل این فریضه را پرهیزکاری عنوان کرده است.

ملک محمدی در خصوص فلسفه و فواید روزه گفت: روزه اراده انسان را قوی می کند و تمرین اراده و تعدیل غریزه ها و هوای نفس است و روزه در برقراری مساوات بین فقیر و غنی موثر است و همگان طعم گرسنگی و تشنگی را می چشند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: روزه داری اثرات بهداشتی و درمانی موثری را دارد بعد از ۱۱ ماه خورد و خوراک یک ماه به معده مرخصی و استراحت داده می شود.

ملک محمدی اذعان داشت: طبق تحقیقات دانشمندان روزه درمان بسیاری از امراض از جمله کم خونی، ضعف روده ها، نقرس، رماتیسم، بیماری های کلیه و کبد و موارد دیگر است.

وی تصریح کرد: سه نوع روزه داریم روزه عام که همین امساک از خوردن و آشامیدن و مبطلات روزه است، مرتبه بالاتر روزه خاص است که البته فلسفه اصلی روزه هم این مرحله است که فرد ضمن پرهیز از مبطلات روزه از گناهان و اعمالی که اثر روزه را کم می کند می پرهیزد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: مرحله اصلی و ارزشی روزه خاص الخاص یا اخص است این روزه درجه ای است که فرد نه تنها گناه نمی کند بلکه فکر گناه هم به ذهنش خطور نمی کند و این مرحله مختص اولیای الهی و عرفاست.

وی گفت: این ماه، ماه گفتگوی با خدا ماه قرآن و نماز است و ماه ارتباط با خداست و چه خوب است که ما در این ماه ارتباطمان با مردم را هم درست کنیم و دست دیگران و نیازمندان را بگیریم.

ملک محمدی تاکید کرد: البته این ماه ماه تهذیب نفس و اصلاح درون است که باید رابطه خودمان را با خود درست کنیم به محاسبه نفس بپردازیم و سعی کنیم رذایل و بدی ها را از خود دور و فضایل و خوبی ها را در خود تقویت کنیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 15979

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15979/روزه-موجب-تهذیب-نفس-تقویت-اراده-انسان-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir