کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کشاورزان استان با سن گندم مبارزه کنند

16 تير 1393 ساعت 10:06

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان از لزوم مبارزه با سن گندم که از آفت های خطرناک است، خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز، برزگر اظهار کرد: خشکسالی های پی در پی و از بین رفتن بوته زارها و گون‌زار و مراتع از عوامل وجود این آفت است.

وی، با اشاره به اینکه مبارزه با این آفت به صورت کوتاه مدت و بلندمدت جهت کنترل آفت صورت می پذیرد، گفت:متاسفانه شیوه مبارزه کوتاه مدت به صورت مبارزه شیمیایی و با استفاده از سموم و مبارزه بلند مدت با استفاده از روش های غیر شیمیایی مانند:تقویت مراتع، پرهیز از کشت غلات در اماکن سن خیز و رعایت آیش و استفاده از تناوب و حبوبات دیم می باشد.

برزگر به کشاورزان فلارد لردگان، آلج جونقان، مزرعه یخک و برافتاب مصطفی آباد، دره بیل، ترابیل و کدمحله هفشجان، کشاورزان دشت اردل از گاوتود و باج‌گیران تا دشتک و کشاورزان دیناران توصیه کرد، حتما تناوب و آیش را در برنامه کشت غلات خود قرار دهند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه، تا کنون در سال جاری در سطح ۶۵۰۰ هکتار با سن مادر و پوره مبارزه شده است،افزود: عملیات مبارزه با سن های برگشتی در سطحی بیش از ۷۰۰ هکتار به منظور کاهش جمعیت انجام خواهد شد.

برزگر خاطرنشان کرد: برنامه ریزی مدیریت حفظ نباتات استان پایش جمعیت آفت، تراکم گیری و نرم‌گیری جمعیت آفت، اطلاع رسانی، آموزش و همچنین توزیع سموم یارانه‌ای بین کشاورزان و به طور خاص مبارزه با سن های برگشتی است.

انتهای پیام/خ ز/


کد مطلب: 15938

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15938/کشاورزان-استان-سن-گندم-مبارزه-کنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir