کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معرفی شهدای شهرستان بن:

فرمانده شهيد ناصر سليمي بني

14 تير 1393 ساعت 11:27

فرمانده شهيد ناصر سليمي بني فرزند اسدالله، متولد۱۳۳۸ ، يكي از شهداي شهر بن مي باشد كه در گلزا شهداي شهر اهواز به خاك سپرده شده است.


به گزارش جهان بین به نقل از زنگ خبر، شهيد ناصر سليمي بني دردوران تحصيل از دانشگاه فرانکلين بوستن آمريکا در رشته راه و ساختمان پذيرش تحصيلي مي گيرد که به دليل مسائل انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي تصميم مي گيرد كه در ايران بماند و به اسلام و مملکت خود خدمت کند.

شهيد ناصر سليمي بني از بدو تاسيس ارتش۲۰ ميليوني عضو آن نهاد مي شود و حدود ۲ماه قبل ازجنگ تحميلي جهت آموزش دوره تخصصي تانک به هفتگل (پادگان ارتش) اعزام مي شود و تا روز اول جنگ تحميلي آموزش مي بيند و از شروع جنگ تحميلي با تانک به جبهه هاي اهواز اعزام مي گردد و با تانک تا نيمه دوم آبان ماه سال ۱۳۵۹مشغول انجام وظيفه مي شود.

پس از آن به سپاه حميديه وگردان نور مي رود و درآنجا به عنوان فرمانده موشک تاو و موشک ماليوتگا و همچنين به عنوان فرمانده خط (محور) انجام وظيفه مي‌کند.

شهيد ناصر سليمي بني در عمليات هاي مختلف خسارت هاي سنگيني را به متجاوزان بعثي وارد کرد:

در عمليات جبهه شوش در تاريخ ۲۵ فروردين ۱۳۶۰ تعداد ۱۰تانک و ۳ نفر بر زرهي و۲ کاميون همراه با نفرات و یک هلي کوپتر را منهدم کرد.

در عمليات رجايي و باهنر در تاريخ ۱۰ شهريور ۱۳۶۰ که کرخه کور را به کرخه نور تبديل کردند تعداد ۷ تانک و ۱ هلي کوپتر را منهدم کرد.

در عمليات ذوالفقار ۱ تعداد چهار تانک در آبادان منهدم کرد.

در روزهاي پدافندي نيز تعداد زيادي از کاميون و تانک هاي ارتش بعثي را نيز منهدم کرد.

شهيد ناصر سليمي بني در ششم آبان ماه ۱۳۶۰ به درجه رفيع شهادت نائل مي گردد و در گلزار شهداي اهواز به خاك سپرده مي شود.

انتهاي پيام/


کد مطلب: 15840

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15840/فرمانده-شهيد-ناصر-سليمي-بني

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir