کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه کوهرنگ:

ترور 7 تیر وحدت ملت ایران برای دفاع از انقلاب اسلامی را تقویت کرد

6 تير 1393 ساعت 17:41

منافقین کوردل با شیطنت و چراغ سبز استکبار جهانی با ترور شهدای 7 تیر، ضربه سهمگینی بر پیکره انقلاب زدند، اما خداوند آن را نقطه عطف دیگری درتاریخ انقلاب و راسخ ترشدن وحدت هرچه بیشتر ملت برای دفاع از انقلاب و امامشان قرارداد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از،پایگاه خبری تحلیلی کوهرنگ خبر،امام جمعه کوهرنگ در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک،حلول ماه مبارک رمضان ازخداوند متعال گفت: یکی از بزرگترین عنایات الهی به ملت مبارز و ولایتمدار ایران نجات جان مبارک حضرت آیة الله العظمی امام خامنه ای ازحادثه ترور مسجد ابوذر تهران در ششم تیرماه سال۶۰ بود که خداوند تبارک و تعالی ایشان را به عنوان ذخیره و بقیه الهی خود برای این انقلاب حفظ کردند و ربع قرن رهبری بینظیر و هوشمندانه ایشان نظام را از طوفان های سهمگین به سلامت عبور داده و به ساحل آرامش رساند و همواره تکیه گاه محکم و امیدی برای دلهای مردم مومن و انقلابی بوده و خواهندبود.

سید شهاب الدین طباطبایی افزود: بمبى كه جلوى تريبون جاسازى شده بود، خوشبختانه به‏ طور كامل عمل نكرده و اين از نظر كارشناسان معجزه است. 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با هليكوپتر به بيمارستان قلب مهدى رضايى منتقل شده است و حضرت امام خمينى(ره) در تلگرامى به اين مضمون خاطرنشان كردند: «من به شما خامنه‏اى عزيز تبريك مى‏گويم كه در جبهه ‏ها ى نبرد با لباس سربازى و در پشت جبهه با لباس روحانى به اين ملت مظلوم خدمت نموده و از خداوند تعالى سلامت شما را براى ادامه خدمت به اسلام و مسلمين خواستارم.»

خطیب نماز جمعه کوهرنگ در ادامه با اشاره به 7 تیر ماه گفت: ماجرای بمب گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی که منجر به شهادت حضرت آیة الله دکتر بهشتی و  72 تن از یاران امام و انقلاب بود به تمام معنای عاشورایی دوباره برای این انقلاب بود که

طباطبایی افزود: يك جمله راجع به هفتم تير و مرحوم آيت‏ اللَّه بهشتى (رضوان‏ اللَّه تعالى عليه) عرض بكنم، شخصيت آن شهيد عزيز و بزرگوار حقّاً جزو شخصيت هاى ممتاز كشور بود.

امام جمعه کوهرنگ در ادامه گفت: در آن وجود شريف و كم ‏نظير،بين علم و تقوا و تدبير و خلقيات انسانى ارزشمند شده بود، و قوه‏  قضائيه‏ جمهورى اسلامى را چنين شخصيتى بنيانگذارى كرد.

 طباطبایی افزود: كسى‏ كه هم علم به مبانى و مقررات اسلامى داشت و فقيه بود، هم با مسايل جهان امروز، هم به نيازهاى كشور آشنا بود و مى‏دانست كه اين كشور، چگونه دستگاه قضايى را لازم دارد، هم از لحاظ قدرت مديريت و سازماندهى، يكى از برجستگان قطعى بود.

وی به یکی از اتفاقات تلخ تاریخ انقلاب ترورشهدای محراب اشاره کرد و گفت: یازدهم تیرماه مصادف است باشهادت سومین شهید محراب حضرت آیة الله صدوقی است که  یادشان راگرامی میداریم.

امام جمعه کوهرنگ تصریح کرد: شهيد آيت‏ ا... صدوقى كه به حق شيخ الشهدا و سومين شهيد محراب ناميده شده است، نماينده امام خمينى(ره) در استان و امام جمعه يزد بود. در آخرين نماز جمعه ه‏اش كه مصادف با دهم ماه مبارك رمضان 1402 مطابق با يازدهم تيرماه 1361 بود، بعد از اداى فريضه جمعه، در حالى كه جايگاه را ترك مى‏كرد، منافقى قسى ‏القلب به ايشان نزديك شد و با به آغوش كشيدن آن پير زاهد و منفجركردن نارنجكى كه در دست داشت، ايشان را به شهادت رساند و اين همان معراج سريع به‏سوى ا... بود كه ايشان آرزويش را داشت و بارها از خدا خواسته بود. اين عالم شهيد از ياران صديق و با وفاى امام خمينى و ياور مردم محروم بود و خود را هيچگاه از مردم جدا نمى‏ دانست.

انتهای پیام/


کد مطلب: 15569

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15569/ترور-7-تیر-وحدت-ملت-ایران-دفاع-انقلاب-اسلامی-تقویت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir