۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۱۴۸۱۶

گلایه مردم شهرک فرهنگیان فارسان از نبود شبکه فاضلاب در این شهرک+جوابیه

گلایه مردم شهرک فرهنگیان فارسان از نبود شبکه فاضلاب در این شهرک به جایی رسید که مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان گفت مرذم در مشارکت ،انشعاب 250هزار تومانی رایک میلیون تومان دریافت کنند
گلایه مردم شهرک فرهنگیان فارسان از نبود شبکه فاضلاب در این شهرک+جوابیه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیرغار، این روزها فقدان شبکه فاضلاب در شهرستان فارسان شهروندان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وضعیت آب و فاضلاب شهرک فرهنگیان فارسان با ۶۰۰خانوار مشکلات دیرینه‌ای را برای اذهان ساکنان شهرهای مختلف تداعی می‌کند اما آنچه در این میان بیشتر آزاردهنده است نبود شبکه فاضلاب مطلوب و یا عدم برخورداری از چنین سیستمی در برخی مناطق است. این روند سبب می‌شود آب‌های سطحی و فاضلاب با هم ادغام شوند و معجونی درست کنند کشنده، که حتی فکرش خاطر را آزرده می‌کند و اعصاب و روان را مکدر.
این وضعیت در این شهرک با فراز و نشیب‌هایی همراه است و برخی مناطق را به شدت با خود درگیر می‌کند و دیگر مناطق را کمتر. شهرهایی از شهرستان را با برخورداری از سیستم فاضلاب ، شهروندان را درگیر با بوی تعفن و گرفتگی چاه‌های فاضلاب می‌کنند و در بسیاری از جوی‌های آب‌های سطحی مناطقشان با ادغام آب جاری و فاضلاب مواجه هستند، و اما شهرهایی دیگر که امروز گزارش ما را به خود اختصاص داده است با حتی برخورداری از سیستم فاضلاب قدیمی روز و شبی غیرقابل تصور را سپری می‌کند.

در این راستا فاضلاب منازل به اصطلاح «خاکستری» از طریق سبتیک و فاضلاب مازاد آب مصرفی شهر نیز در جداول روباز شهرداری دفع می‌شود که پس از آن اقدامات مربوطه را به شهرداری محول می‌کند. فاضلابی که می‌تواند موجبات آلودگی و بروز بیماری‌های مختلف را برای شهروندان ایجاد کند به فضایی روباز هدایت می‌شود و با این وجود همچنان شاهد دست روی دست گذاشتن مسئولان آب و فاضلاب برای رفع این معضل هستیم.

این روزها صدای شکوه و گلایه مردم این شهرک در فارسان از این وضعیت بالا گرفته است و خواستار تخصیص اعتبارات ویژه برای طراحی سیستم فاضلاب این شهرکدر قالب طرحی شده‌اند.
*ادغام آب‌های سطحی و فاضلاب
یکی از شهروندان شهرک فرهنگیان فارسان اظهار کرد: نبود شبکه فاضلاب در فصول سرد و گرم برای شهروندان مشکلاتی مجزا را به همراه دارد.
آقای سلیمانی اضافه کرد: در تابستان به دلیل گرما بوی تعفن از جوی‌های آب سطحی فوران می‌کند و در فصل زمستان نیز به دلیل بارندگی‌ها، تجمع جانوران و آبگرفتگی را منجر می‌شود.
وی افزود: اینکه شهرداری تا چه اندازه در هدایت آب‌های سطحی تلاش کند دلیلی قانع کننده نیست و این شهرک باید به سیستم فاضلاب مجهز شود.
این شهروند بیان کرد: وضعیت دفع فاضلاب در این شهرک به هیچ‌وجه بهداشتی نیست و امیدواریم مسئولان در سال جاری اقدامی موثر برای رفع این معضل بیندیشند زیرا در صورت تامین اعتبارات و به جریان انداختن پروژه، مطمئنا زمان زیادی تا برخورداری مردم از شبکه فاضلاب خواهد گذشت.
جوابیه:
مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان در جواب این سوال گفت: فاضلاب شهرک فرهنگیان فارسان نیاز به ایستگاه پمپاژ دارد و هزینه زیادی دارد که برای این شهرک روش دیگری که استفاده از پکج تصفیه خانه است را در دستور کار قرار دادیم که برای انجام آن نیاز به مشارکت مردم است و یا در کمیسیون مطرح و بتوانیم از طریق دولت اقدام شود که این کار زمان میبرد که با مشارکت مردم زودتر انجام میشود و مرذم در مشارکت انشعاب ۲۵۰هزار تومانی را یک میلیون تومان دریافت کنند که میتوان با مشارکت مردم تا دوسال آینده به بهره برداری رسید.
انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۰:۲۰

2 Jan 2020