۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۱۳۷۴۳
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان

با همه وجود جلوی احداث تونل بهشت آباد را می گیریم/برای وزیر نیرو به دلیل تصمیم گیری های نادرست متاسفیم

سید سعید زمانیان: خط قرمز مردم چهارمحال و بختیاری عدم احداث تونل بهشت آباد است و به هیچ شخص و دولتی اجازه ساخت تونل را نمی دهیم.
با همه وجود جلوی احداث تونل بهشت آباد را می گیریم/برای وزیر نیرو به دلیل تصمیم گیری های نادرست متاسفیم
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، سید سعید زمانیان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: همه شواهد و قراین موجود، دال بر این است که وزیر نیرو تحت تاثیر جریان ها و افراد و افکار مختلف قرار گرفته است.ایشان در جلسات مختلف صحبت های گوناگونی و ضد و نقیضی در زمینه تونل بهشت آباد داشته است و به نظر می رسد وزارت نیرو تحت تاثیر لابی استان های همجواری قرار گرفته که در آن وزارتخانه نفوذ و همکاری دارند.

نماینده مردم شهرکرد اظهار داشت: به همه مسولان کشور اعم از وزیر نیرو، رئیس محیط زیست و دیگر مسولان کشوری و همچنین  مسولان شورای عالی امنیت ملی اعلام می داریم که اگر قرار است بی قانونی حاکم شود اولین ضرر را مسولان قانون شکن خواهند کردو مردم در مقابلشان خواهند ایستاد و انتظار از رئیس دولت تدبیر و امید این است که جلو این بی قانونی را بگیرد و چنانچه حق یک استان از بین برده شود، مردم در قبال آن با تمام توان می ایستند.


وی ادامه داد: انتقال آب از طریق تونل گلاب دو  خلاف است و اگر قرار است که در کشور هرکسی برای خود تصمیم بگیرد ما هم در استان ،طرح تونل تنگزی به دشت شهرکرد را پیگیری می کنیم که این طرح می تواند جلو ورود آب به تونل بهشت آباد را بگیرد.

وی با بیان برخی بی عدالتی ها در باره استان های محروم افزود: نمایندگان استان اصفهان هم در جریان باشند که اگر خط قرمز شما احداث تونل بهشت آباد است، خط قرمز مردم چهارمحال و بختیاری هم عدم احداث این تونل است . ما برای وزارتخانه نیرو در هر دو دولت (فعلی و سابق) متاسفیم که تصمیم گیری درستی برای این موضوع نداشته اند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان داشت:  راه تامین آب شرب ، خشک کردن و بی یهره کردن یک میلیون نفر از مردم کشور نیست بلکه راه های جایگزینی هم وجود دارد.در صورت انتقال آب به استان همجوار، مردم استان ما دیگر جایی برای زندگی ندارند.
زمانیان، توسعه نامتوازن جمعیت استان های همجوار ، استفاده بیش از حد مجاز برخی از کارخانه های بزرگ کشور در اصفهان اعم از ذوب آهن، فولاد مبارکه سپاهان و...،و عدم برنامه ریزی برای آمایش سرزمینی استان چهارمحال و بختیاری را از دیگر مخالفت های مردم این استان در احداث و انتقال تونل آبی گلاب برشمرد.

وی همچنین تصریح کرد: از شورای عالی امنیت ملی هم تقاضا داریم، جلو کارهای غیرقانونی را بگیرد و در خواست برخورد جدی با وزیر نیرو و دست اندرکاران وزارت نیرو داشته باشد تا از اقدامات غیر قانونی پرهیز شود.

نماینده مردم شهرکرد و سامان و بن ادامه داد: با انتقال آب مخالف نیستیم، انتقال در صورتی امکان پذیر است که مازاد آب موجود منتقل شود در غیر این صورت یکایک مردم استان به این موضوع پایبند هستند.

وی گفت: همه مردم چهارمحال و بختیاری می دانند که انتقال تمامی آب چهارمحال و بختیاری به اصفهان، خیانت و ضرر به مردم استان های خوزستان، یزد و کرمان است.

وی در پایان با هشدار به  استانداری استان اصفهان گفت: که هرگونه اقدام غیرقانونی و پروژه های خلاف انتقال آب از این استانداری سر زند چنانچه، هر رویداد امنیتی سیاسی اجتماعی و ...اتفاق بیفتد برعهده وزارت کشور است و این استانداری هم باید پاسخگو باشد.


انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

میلاد
امان از قدرت طلبی........امان از خواب مردم لر....

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۰۹:۰۶

1 Jan 2020