کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهرستان سامان دارای 6500 هکتار تصرفات غیر قانونی است

21 اسفند 1392 ساعت 12:15

بهمن قاسمی گفت: در شهرستان سامان 6500 هکتار اضافه تصرف وجود دارد که اقدامات قانونی برای بازگردانی آن انجام گرفته است.


به گزارش جهانبین نیوز، مدیر اداره منابع طبیعی شهرستان سامان در گفت و گو با خبرنگار سامان ما با اشاره به تصرفات غیر قانونی در اراضی ملی شهرستان اظهار داشت: افزون بر ۴۸ هزار هکتار اراضی ملی در شهرستان وجود دارد که از این مقدار ۲۲ هزار هکتار واگذار شده است ، ۲۰ هزار هکتار به صورت طرح طوبی، ۲ هزار هکتار معادن و مراکز پتروشیمی و ساخت و سازهای صنعتی و دامداری ها به بهره برداری رسیده است.

قاسمی وضعیت ۸۵ درصد طرح های واگذاری را مطلوب دانست و تصریح کرد: ۸۵ درصد از طرح های واگذاری به بهره برداری رسیده و ۲۵ درصد باقی مانده مشکلاتی از قبیل کمبود آب و نبود منابع آبی و مشکلات اجتماعی است.

وی برای مجوزدار کردن تصرفات اضافه و غیر قانونی، راهکار متابعت از قانون را پیشنهاد کرد و گفت:در تصرفات اضافه توسط پاسگاه و دستور قضایی، صورتجلسه قلع و قمع و جریمه زمان تصرف را اجرا می کنیم اما کشاورزان برای حل مشکل پیش آمده از طریق قانون اقدام نمی کنند و دوباره وارد زمین شده و کشت و کار می کنند که در این صورت بازداشت و با حکم کیفری و تشدید مجازات روبرو می شوند.

وی ادامه داد:برای حل این مشکل کشاورزان، باید درخواست واگذاری زمین به نام شخص دیگری تنظیم و به ادارات مربوطه تحویل داده و بعد از دارا بودن شرایط واگذاری زمین به آن شخص واگذار می شود.

مدیر منابع طبیعی شهرستان در زمینه شرایط واگذاری زمین بیان داشت: فردی که درخواست واگذاری زمین دارد باید شرایطی اعم از بیکاربودن، تاهل، سن بالای ۱۸ سال، کارت پایان خدمت، عدم استفاده از اراضي ملي و دولتي (بجزء براي مسكن) تا کنون  از دولترا داشته باشد.

وی ساخت و سازهای حاشیه رودخانه را معضلی اساسی بیان کرد وخاطر نشان شد: سرمایه داران زیادی وجود دارند که با خرید زمین های حاشیه رودخانه اقدام به ساخت و سازهای غیر قانونی در محدوده رودخانه انجام می دهند که منابع طبیعی برای تخریب آنها مشکلات عدیده ای دارد.
انتهای خبر/ح


کد مطلب: 13175

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13175/شهرستان-سامان-دارای-6500-هکتار-تصرفات-غیر-قانونی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir