کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری کارگاه آموزشی مهارتهای پرورش زنبور عسل در شهرستان فارسان

15 اسفند 1392 ساعت 8:04

فرمانده سپاه ناحیه فارسان از برگزاری کارگاه آموزشی مهارتهای پرورش زنبور عسل بسیجیان بخش باباحیدر توسط بسیج سازندگی خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیرغار، ایرج پسند افزود: صنعت زنبورداری از شغل‌های زودبازده و سودآوری است که به هیچ واردات، فناوری و تجهیزات نیاز ندارد و با کمترین سرمایه و امکانات هر کشاورز می‌تواند در باغ یا مزرعه و محل زندگی خود به این کار اقدام کند.


وی ادامه داد: ارتقای سطح علمی بسیجیان در زمینه پرورش زنبور عسل با هدف اشتغال و افزایش کمی و کیفی تولیدات زراعی و باغی از مهمترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

وی تصریح کرد: افزایش آگاهی بسیجیان مشغول به کار در زنبورستان های پرورش زنبور عسل، افزایش توان تولید اقتصادی پرورش دهندگان زنبور عسل، تحول روش های سنتی به مدرن در زنبورستان های منطقه و ایجاد اشتغال با توجه به افزایش جمعیت جویای کار از دیگر اهداف برگزاری این دوره است.

وی گفت: عسل تولید شده توسط زنبور عسل بعنوان یک محصول غذایی و دارویی پرمصرف در دنیا شناخته شده که در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر و موم آن نیز همانند عسل در صنعت دارویی و در تولید روکش کپسول‌ها و قرص‌ها و برخی پمادها استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: عسل تولید شده توسط زنبور یک محصول غذایی و دارویی پرمصرف در دنیا شناخته شده که در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر و موم آن نیز همانند عسل در صنعت دارویی و در تولید روکش کپسول‌ها و قرص‌ها و برخی پمادها استفاده می‌شود.
پسند، خاطر نشان کرد: فراگیرانی که این دوره های آموزشی را با موفقیت به اتمام برسانند، مدرک معتبر دریافت می کنند. که در این دوره ۷۰ نفر از بسیجیان شرکت کردند .
انتهای خبر/ح


کد مطلب: 13015

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13015/برگزاری-کارگاه-آموزشی-مهارتهای-پرورش-زنبور-عسل-شهرستان-فارسان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir