کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به‏ مناسبت فرا رسیدن یوم‌الله ۲۲ بهمن روز نمایش استحکام و اقتدار ایرانیان؛

چرا در راهپیمایى ۲۲ بهمن حضورى باشکوه خواهیم داشت؟

خبرگزاری تسنیم , 20 بهمن 1392 ساعت 8:15

از دلایل حضور پرشور هرساله مردم در این راهپیمایى، تکرار خاطره ۲۲ بهمن ۵۷ در ذهن مردم است. مردم که تجربه پیروزى از طریق همین راهپیمایى‏ها و تجمعات را دارند، با تکرار آن به‏دنبال یادآورى آن خاطره شیرین هستند.


به گزارش جهانبین نیوز، ۳۵ سال پیش در روز بیست و دوم یازدهمین ماه سال، انقلابى به رهبرى امام خمینى در ایران به پیروزى رسید که توانست سیطره ۲۵۰۰ ساله پادهشاهى را از کشور ما برکند و حکومت جمهورى اسلامى را در کشور برقرار کند. در تمام این سالها اما مردم ایران بى‏توجه به باد و باران و برف و بوران در راهپیمایى این روز خجسته در جاى جاى وطن پر گهر، شرکت کردند و در این میان هیچ مشکلى نمى‏تواند آن‏ها را از حضور در این فرصت تاریخى باز دارد.

در دنیاى امروز با توجه به نقش مؤثر رسانه در تحولات اجتماعى و سیاسى، احساس جمعى مردم بر این است که با این تجمع و راهپیمایى و انعکاس جهانى آن در رسانه‏ها مى‏تواند تفکر، اتحاد و ارزش‏هاى اسلامى ایرانى را به سراسر جهان انتقال دهند. این موضوع نیز یکى دیگر از دلایل نهادینه‏شدن راهپیمایى ۲۲ بهمن در برنامه سیاسى و اجتماعى ملت ماست.
پس از پیروزى انقلاب اسلامى در ایران، غربى‏هایى که دیگر دستشان از سرمایه‏هاى این ملت کوتاه شده بود، شمشیر را از رو بستند و تصمیم گرفتند که با تمام قوا مقابل حکومت جمهورى اسلامى که در ایران برقرار شده بود بایستند و تمام توان خود را به‏کار گیرند تا جمهورى اسلامى نتواند روى پاى خود بایستد. تحریم‏ها از همان ماه‏هاى ابتدایى پیروزى انقلاب، علیه کشور ایران اعمال شد و غربى‏ها از هر روشى براى مقابله با ایران استفاده کردند. اما انگار تحریم به تنهایى به نظرشان کافى نبود و در سال ۵۹ بالاخره موفق به تحریک صدام حسین براى تجاوز به خاک ایران و آغاز جنگ ۸ ساله علیه ایران شدند. ایرانیان اما در مقابل حمله دشمن بر پا خاستند و نگذاشتند که یک وجب از خاک وطن به دست اغیار بیفتد و در این میان چه بسیار جوانمردانى که در جبهه‏هاى جنگ، شراب شهادت را نوشیدند و خانواده‏هاى خود را تنها گذاشتند. این‏که صدها هزار نفر براى بقاى نظام جمهورى اسلامى از چنگال دشمنان به جبهه‏هاى جنگ رفتند و دیگر هرگز به خانه‏هایشان باز نگشتند، یکى از مهم‏تر دلایلى است که ما ایرانى‏ها را به حضور پرشکوه در راه‏پیمایى ۲۲ بمهمن‏ماه تشویق مى‏کند. از دلایل حضور پرشور هرساله مردم در این راهپیمایى، تکرار خاطره ۲۲ بهمن ۵۷ در ذهن مردم است. مردم که تجربه پیروزى از طریق همین راهپیمایى‏ها و تجمعات را دارند، با تکرار آن به‏دنبال یادآورى آن خاطره شیرین هستند.


چرایى حضور مردم در راهپیمایى‏هاى انقلاب‏
حضور حماسى و با شکوه مردم در راهپیمایى ۲۲ بهمن، نماد حضور ملت مقاوم ایران در پاسدارى از ارزش‏ها و آرمان‏هاى والاى انقلاب اسلامى و دستاوردهاى آن و نشانگر اقتدار و پشتوانه مردمى نظام به‏عنوان اصلى‏ترین پشتوانه و سرمایه کشور است.
شرکت مردم بیداردل ایران اسلامى در راهپیمایى‏ها، صحنه نمایش بیدارى و هوشیارى ملت اسلامى، اتحاد و همدلى آنان و توجه به سرنوشت کشور و اعلام بیزارى از دشمنان نظام اسلامى است که از یک‏سو موجب دلگرمى و نویدى براى دوستان نظام اسلامى است و از سوى دیگر توطئه‏هاى دشمنان داخلى و خارجى انقلاب اسلامى را خنثى خواهد نمود.
اهمیت حضور مردم در راهپیمایى ۲۲ بهمن و همه راهپیمایى‏هایى که در جهت تحکیم و تقویت نظام اسلامى است، آنگاه بیشتر آشکار مى‏گردد که به این نکته توجه داشته باشیم که انقلاب اسلامى با محور قرار دادن ارزش‏ها و اصول مترقى اسلام و طرح اسلام به‏عنوان الگویى حکومتى و عاملى که مى‏تواند سعادت مادى و معنوى بشر را تأمین کند، فرهنگ غربى را به چالش کشیده است و استکبار جهانى نیز تمام سعى و تلاش خود را به کار بسته است که از تبدیل‏شدن انقلاب اسلامى به الگویى مترقى و پیشرفته براى سایر کشورها به‏ویژه کشورهاى اسلامى جلوگیرى به‏عمل آورد و چنین وانمود کند که تنها راه پیشرفت و توسعه، در قالب فرهنگ غربى امکان‏پذیر است. بدیهى است با حضور مردم در راهپیمایى‏ها و تظاهرات و حمایت و پشتیبانى آنان از ارزش‏ها و اصول انقلاب اسلامى، توطئه آنان خنثى شده و پشتوانه مردمى نظام بیانگر عزم و اراده مردم و مسؤولان نظام براى پیمودن راه پر پیچ و خم، ساختن کشورى مترقى و توسعه‏یافته بر مبناى احکام اسلامى خواهد بود.
علاوه بر این‏که بسیارى از راهپیمایى‏هایى که در مناسبت‏هاى مختلف انجام مى‏شود، در حمایت از ملت‏هاى مظلوم و ستمدیده جهان همچون فلسطین و عراق که برخاسته از وظیفه انسانى دینى ما در حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان مى‏باشد که موجب دلگرمى و تقویت روحیه آنان مى‏شود و نشانگر روحیه عدالت‏طلبى و ظلم‏ستیزى انقلاب اسلامى است. از این‏رو با توجه به شرایط حساس کنونى و توطئه‏هاى گوناگون دشمنان انقلاب اسلامى و بى‏عدالتى‏ها و جنایات و ظلم‏هایى که استکبار جهانى و ولیده فاسدش رژیم صهیونیستى نسبت به ملت‏هاى مظلوم انجام مى‏دهند، حضور مردم در راهپیمایى و برگزارى تظاهرات وظیفه‏اى انسانى، دینى و ملى محسوب مى‏گردد که نباید از آن غفلت نمود و یا تأثیرات آن‏را نادیده گرفت.
و اما یکى از ادله قرآنى شرکت در راهپیمایى‏ها به‏ویژه راه‏پیمایى ۲۲ بهمن این است که خداوند در قرآن مى‏فرماید: «ولایَطئون مَوطئاً یَغیظُ الکفّار... الاّ کُتب لهم به عَملٌ صالح» (سوره توبه، آیه ۱۲۰) هیچ حرکت دسته‏جمعى که کفّار را عصبانى کند، صورت نمى‏گیرد مگر این‏که براى آن، پاداش عمل صالح ثبت مى‏شود. راهپیمایى‏هایى که دشمنان اسلام و مسلمین را عصبانى کند، عمل صالح است.
این راهپیمایى‏ها (به‏خصوص اگر از طریق وسایل ارتباطى و ماهواره‏ها منعکس شود) و اگر براى هدف مقدسى صورت گیرد، نوعى حضور در صحنه، عبادت دسته‏جمعى و امر به معروف و نهى از منکر عملى و عامل تقویت روحیّه مردم و تهدید دشمن است.

پیام‏هاى راهپیمایى ۲۲ بهمن سال ۹۲
حضور مردم در شهرها و روستاها و حضور همه اقشار و همه گروه‏هاى اجتماعى مردم ایران باعث خواهد شد تا مسیر جدیدى در برابر دنیا گشوده شود و آن‏ها را به‏فکر وادارد که چرا اقدامات به‏ظاهر فلج‏کننده‏شان همواره نقش بر آب مى‏شود.
حماسه ۲۲بهمن سال ۱۳۹۲، پیامها وکلید واژه‏هاى جدیدى را در فرهنگ سیاسى جهان خواهد گشود که تا سال‏ها تحلیل‏گران ومفسران غربى باید در کنج کتابخانه‏ها و مراکز تحقیقاتى‏شان به‏دنبال چرایى شکست تحلیل‏ها و برنامه‏هاى ضدانقلابى‏شان علیه ایران اسلامى باشند. مردم با حضور حماسى، باشکوه و بى‏نظیر خود، این «پیامها» و «کلیدواژه‏ها» را به‏دنیا منتقل خواهند کرد:
۱- حساب انقلاب اسلامى و دفاع از کیان انقلاب هیچ ربطى به مسائل داخلى و شرایط کشور ندارد و حفظ انقلاب در برابر توطئه‏هاى دشمنان قسم‏خورده از کلیدى‏ترین و اصلى‏ترین وظایف مردم در برابر دشمنان است.
۲- مردم ایران دقیقاً به توطئه‏هاى رنگارنگ و بنیان حرکات خصمانه دشمنان واقفند و به‏خاطر مسائل بیهوده و جزیى از انقلاب و نظام اسلامى منفک نمى‏شوند.
۳- مردم سیاست‏هاى متناقض غرب و به‏ویژه آمریکا را در قبال ایران خوب درک و تحلیل مى‏کنند و لذا ماهیت پلید این توطئه‏ها براى آنان آشکار است.
۴- اختلافات سیاسى واجتماعى، تبعیض‏ها، کمبودها، بداخلاقى‏هاى سیاسى، گرانى و خیلى از مشکلات اقتصادى، عاملى براى جداشدن آن‏ها از اصل انقلاب نیست.
۵- مردم به دستاوردهاى همه‏جانبه انقلاب اسلامى آگاهى و وقوف کامل دارند و لذا سیاه‏نمایى‏هاى عوامل داخلى و خارجى دشمن نمى‏تواند در اعتقاد آن‏ها به درستى انقلاب ۱۳۵۷ خللى وارد کند.
۶- مردم خوب مى‏فهمند که دشمن براى به زانو درآوردن مردم ایران طى ۳۵ سال گذشته از انجام هیچ توطئه نظامى و غیرنظامى فروگذار نکرده و لذا اینان که امروز دم از حقوق بشر و نقض آن در ایران مى‏زنند، صداقت نداشته و نزد مردم ایران روسیاه و کارنامه سیاه‏ترى دارند.
۷- نسل سوم و چهارم انقلاب که درسال ۱۳۵۷ به‏دنیا نیامده بودند، اینک ثمرات انقلاب اسلامى را در تمامى شئونات زندگى اجتماعى‏شان به‏شدت احساس مى‏کنند و به‏همین‏خاطر حاضر نیستند تن به فریبکارى‏هاى دشمنان بدهند که حضور میلیونى این نسل در اشکال مختلف در راهپیمایى ۲۲بهمن امسال مؤید شکست‏خوردن برنامه‏هاى دشمن در همراه‏کردن این نسل با خودش خواهد بود.
۸- مردم ایران نیک مى‏دانند که آمریکا و اذنابش با هرگونه پیشرفت علمى، اقتصادى، فرهنگى، هنرى و... مردم ایران مخالف هستند و دقیقاً برنامه براندازانه غربى‏ها را تجزیه و تحلیل مى‏کنند و براساس تحلیل‏هایشان به مقابله با دشمن برمى‏خیزند. یکى از این نمادهاى مقابله با دشمن، حضور یکپارچه در جشن ملى ۲۲ بهمن است.
۹- مردم مسلمان و انقلابى ایران به‏درستى تشخیص داده‏اند که وقوع و تحمیل تحریم‏هاى اقتصادى یک دسیسه دشمن براى تسلیم‏نمودن نظام اسلامى و تمکین از خواسته‏هاى ددمنشانه آن‏ها و لذا چنین مردم آگاه و زمان‏شناس هرگز اصول اعتقادى خود را فداى مادیات نمى‏کنند و به مقاومت و مبارزه با استکبار ادامه مى‏دهند.
۱۰- مردم ایران بار دیگر نشان خواهند داد که با تمسک به راه و منویات «امام و رهبرى» در طى ۳۵سال گذشته به آن حد از بصیرت و شعور سیاسى رسیده‏اند که دشمن و ترفندهاى گوناگون او را بشناسند.
در روز ۲۲بهمن مردم نشان خواهند داد که رهبرى انقلاب، شاخص ومعیار خوبى براى آن‏ها در شناخت دشمن و برنامه‏هایش است. مردم ولایى و مؤمن ایران نیک مى‏فهمند وقتى‏که مولا و مقتدایشان مى‏فرمایند: «برنامه‏ها و پیشنهادات آمریکا حیله‏گرانه است» خودشان به‏خوبى مسیر حرکت را تشخیص مى‏دهند.
مردم بار دیگر ثابت خواهند کرد آن‏ها براى احیاء دین اسلام و نهادینه‏کردن فرهنگ شهادت و ارزش‏هاى متعالى برآمده از تعالیم قران مجید، انقلاب کرده‏اند و این مهم دقیقاً همان موضعى است که غربى‏هاى احمق و تحلیلگران نادان آن‏ها با گذشت ۳۵ سال هنوز نتوانسته‏اند اساس آن‏را درک نمایند. مردم وقتى هشدارها و نهیب‏هاى رهبر انقلاب را بر سر ساده‏لوحان داخلى که فریب نقشه‏هاى دشمن را مى‏خورند مى‏ببیند، عزمشان را جزم مى‏کنند تا رهبرشان تنها نماند و غربى‏ها یادشان مى‏رود که این مردم سالهاست که فریاد مى‏زنند: «ما اهل کوفه نیستیم على تنها بماند».
حماسه و اقیانوس مواج مردمى بار دیگر نشان خواهد داد که غربى‏ها آنقدر کور و کر هستند که این شعار کلیدى انقلاب اسلامى را نتوانسته‏اند درک و تحلیل کنند و همواره فکر مى‏کنند با واردکردن فشارهاى مضاعف بر مردم مى‏توانند آن‏ها را بر ترک و جدا کردنشان از انقلاب وادار نمایند.
مردم ایران وقتى مى‏بینند که «موساد، سیا وMI۶ » در روز روشن، دانشمندان و جوانان مؤمن و متعهد ما را با ترورهاى کور و وحشیانه به شهادت مى‏رسانند، دقیقاً درمى‏یابند که در زیر دستکش مخملین غرب، پنجه‏هاى آهنین آن‏ها مخفى شده است. حال با این اوصاف و این همه تضاد و تناقض رفتارى غربى‏ها و در رأس آن‏ها آمریکا، چگونه انتظار دارند که مردم حرف‏ها و برنامه‏هایشان را باور نمایند؟
مردم بزرگ ایران خواهند آمد تا همین حرفها را با حضورشان بگویند. مى‏آیند تا به جهانیان بفهمانند انقلاب اسلامى ایران با زیربناهاى مادى بنیان گذاشته نشده که با سیل‏هاى ویرانگر و فشارهاى مادى هم از بین برود. مردم مى‏گویند آمده‏ایم تا از دین خدا حفاظت کنیم، مردم مى‏گویند ما فرزندان حسینیم و امروز در عرصه کارزار آمده‏ایم تا «کارى زینبى» انجام بدهیم.
مگر غیر از این است که دخت گرامى فاتح خیبر با فریاد سهمگینش کاخ یزیدیان را به لرزه در آورد و اگر زینب(س) نبود، کربلا در کربلا مى‏ماند و حرکت زینب‏گونه مردم ایران این خواهد بود تا هرچه فریاد دارند بر سر استکباریون ریز و درشت بکشند تا بدانند مردم ایران فرزندان عاشورا و کربلا هستند، مردم ایران براى رشد و نمو این انقلاب، خون عزیرترین و رشیدترین جوانانشان را داده‏اند و مگر مى‏شود این خون‏هاى با ارزش را با دلارهاى کثیف معامله و معاوضه نمود؟
حیف است این مقاله را بدون اشاره به نوشته یک جوان ایرانى که این هفته در وبلاگش آورده به پایان ببریم که نوشته است:
بسم الله الرحمن الرحیم‏
در محله ما یک ارمنى هست که فرزندش در جبهه به شهادت رسیده است؛ در «جبهه سومار».
ارمنى‏ها به شهید مى‏گویند؛ «ناهاراک».
«سامسون» که حالا به مرز ۷۸ سالگى رسیده است، هر سال با عکس پسرش که خودش در «دوکوهه» از او انداخته، مى‏آید راهپیمایى.
من به دین سامسون کارى ندارم، عاشق آزاده‏بودنش هستم.
همیشه با افتخار مى‏گوید؛ خامنه‏اى زمانى که رئیس جمهور بود آمد منزل ما؛
و در دیوار نانوایى ماشینى‏اش عکسى از این دیدار آویزان کرده.
او مى‏گوید؛ من مسلمان نیستم اما با شعار «جمهورى ایرانى» مخالفم؛ اگر سایه اسلام بالاى سر ایران نباشد، ما ارمنى‏ها در کدام خانه، به‏جز خانه «باب الحوایج، قمر بنى‏هاشم» حوایج‏مان را بگیریم.
آقاى اوباما! بفرما، این هم از ایرانى غیر مسلمان.
سامسون، هم‏کیش تو نیست، حوارى عیسى است و عیسى هم مثل موسى مثل ابراهیم مثل نوح در آیین محمد است؛ در دین ماست.
و سامسون از هر کیشى که باشد تو را در این سه‏شنبه مات مى‏کند!

انتهای پیام/


کد مطلب: 12437

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/12437/چرا-راهپیمایى-۲۲-بهمن-حضورى-باشکوه-خواهیم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir