۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۱۲۱۶۵

گوشه‌ای از زندگینامه چهار برادر شهید روستای پیربلوط

به مناسبت فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سراغ خانواده شهیدان کریمی رفتیم و در مصاحبه ای صمیمانه با آقای بهنام کریمی برادر چهار شهید بزرگوار دفاع مقدس روستای پیر بلوط از ایشان در مورد شهیدان غلامعلی،سبزعلی،قدمعلی وعباس کریمی سوال کردیم .
گوشه‌ای از زندگینامه چهار برادر شهید روستای پیربلوط
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار بام ایران خبر مشروح این گفتگو به شرح زیر است:

بام ایران خبر: در مورد زندگی و نحوه شهادت برادر بزرگتر شهید غلامعلی کریمی بگویید؟

با عرض سلام و درود بر روان پاک شهدا و امام شهدا و تهنیت به مناسبت فرارسیدن ایام فرخنده دهه فجر.

چه خوب فرمودند استاد شهید مرتضی مطهری که: " شهدا شمع محفل بشریتند، می سوزند و بشریت را روشن می کنند."

شهید معلم غلامعلی کریمی در سال ۱۳۴۲ در روستای پیربلوط به دنیا آمد.در دوران نهضت انقلاب اسلامی وی به همراه همکلاسی های خود در تظاهرات و راهپیمایی ها حضور فعال داشت. وی در دوران تحصیلات مقدماتی خود دوستان و دانش آموزان را از توطئه های گروهکهای غیر مذهبی آگاه می کرد. او ضمن همکاری با بسیج وطی کردن دوره آموزشی در پادگان غدیر اصفهان برای اولین بار در سال ۱۳۶۱ به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و به مدت۳ ماه به عنوان امدادگر لشکر نجف اشرف تیپ۴۴ قمر بنی هاشم(ع) گردان پیاده خدمت کرد. در سال ۱۳۶۲ در پایه تحصیلی چهارم هنرستان برای دومین بار به عنوان تک تیرانداز به جبهه اعزام شد. و بعد از اخذ دیپلم و شرکت در کنکور سراسری در دانشگاه تربیت معلم شهر مشهد قبول شد. در تاریخ۵/۱۲/۱۳۶۳ از مشهد مقدس به طرف اهواز و به جبهه اعزام شد و جهت آموزش رزم جهت عملیات به طرف جزیره مجنون رفتند و در بین راه با اصابت چندین ترکش خمپاره در تاریخ ۱۹/۱۲/۱۳۶۳ به شهادت رسید. فردای آن روز عملیات پیروز مندانه بدر شروع گردید.

بام ایران خبر: رفتار او با اطرافیان چگونه بود و آنها را به چه کارهایی امر می کرد؟

وی در رفتار و کردارش مخصوصاً در خانه بسیار خوب و مشوق بقیه فرزندان بود و به پدر و مادر خود بسیار احترام می گذاشت. نمازش را اول وقت می خواند و علاقه شدیدی به امام خمینی(ره) و شهیدان بهشتی، رجایی و... داشت. وخانواده و آشنایان را به حمایت از رهبری و ولایت فقیه و کسب علم و دانش تشویق می کرد.

بام ایران خبر: در مورد زندگی و خصوصیات شهید سبز علی کریمی بگویید؟

شهید سبزعلی کریمی در سال ۱۳۴۳ چشم به جهان گشود. او در همان آغاز نوجوانی برای تأمین معاش خانواده مشغول به کارگری و کشاورزی شد.و در سال۱۹/۹/۱۳۶۲ به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و به عنوان سرباز وظیفه به جمع حافظان مرزهای جمهوری اسلامی ایران پیوست.حدود ۱۵ ماه از خدمت مقدس سربازی را پشت سر گذاشه بود که برادر بزرگش شهید غلامعلی به شهادت می رسد و برادر کوچکترش قدمعلی در جبهه های حق علیه باطل در مصاف با بعثیون کافر مفقود می گردد.بعد از چند روز بی تابی از دوری برادر کوچکتر و شنیدن خبر شهادت غلامعلی وجود او کانون آتش کینه دشمن شد و برای گرفتن انتقام خون برادر و هزاران شهید دیگر در تاریخ ۷/۱۰/۱۳۶۴ عازم جبهه شد.

بام ایران خبر: نحوه شهادت این شهید بزرگوار چگونه بود؟

به گفته همرزمان شهید یک روز قبل از شهادت مقابل آیینه سرو صورت خود را شانه می کرد و می گفت :"کربلا کربلا ما داریم می آییم" گویی از سفر خود آگاه بود. و سرانجام در تاریخ ۲۸/۱۱/۶۴ در شهر اروند کنار در عملیات والفجر۸ به شهادت رسید.

او علاقه زیادی به تلاوت قرآن و ادعیه داشت. روزه های مستحبی و نماز اول وقت را ترک نمی کرد. آشنایان را به حمایت از امام خمینی(ره) و استکبار ستیزی بسیار سفارش می کرد.

بام ایران خبر: در مورد برادر سوم شهید قدمعلی کریمی بگویید:

شهید قدمعلی کریمی پیربلوطی در تاریخ ۴/۱/۱۳۴۷ در روستای پیربلوط دیده به جهان گشود. و سومین شهید از خانواده کریمی بود. او نیز همچون برادران بزرگتر خود تحت تربیت والدین با فرهنگ اسلامی بزرگ شد. وی در دوران تحصیل با توجه به جثه نحیفی که داشت در اوقات فراغت خود برای تأمین هزینه تحصیل و کمک خرجی خانواده خو مشغول به کارگری می شد و در تأمین معاش خانواده از هیچ کوششی دریغ نمی کرد.

بام ایران خبر: شهید قدمعلی در چه سنی به شهادت رسیدند؟

در تاریخ ۹/۱۱/۶۲ تا ۷/۱/۶۳ به عنوان بی سیم چی دسته و فرمانده گروه پیاده در لشگر ۷ ولی عصر (عج) خوزستان انجام وظیفه کرد و همزمان توانست سال اول هنرستان را با موفقیت به پایان برساند.

شهید قدمعلی به همراه گردان یا زهرا بر روی پل متحرک روی آب های هو العظیم در حرکت بودند که با انفجاری که توسط هواپیماهای عراقی و توپ های دشمن صورت می گرفت در سن هفده سالگی در تاریخ ۲۶/۱۲/۶۳ دیار حق را لبیک گفت و به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

بام ایران خبر: در مورد سرگذشت و زندگی رزمنده ایثارگر عباس کریمی بگویید؟

او چهارمین گل از بوستان خانواده کریمی بود ودر سال ۱۳۴۹ به دنیا آمد.و با ارادت به ائمه اطهار وحضرت ابالفضل العباس نام او را عباس نهادند.

او با از دست دادن برادران عزیزش، موجی از غم و اندوه وجودش را فراگرفت و با خشم و کینه ای که از دشمن داشت عازم میدان مبارزه گشت ولی با مخالفت خاموتده روبرو گشت و نتوانست به جبهه برود.سال دوم هنرستان را با موفقیت به پایان رساند و با دست بردن در شناسنامه و برگه معرفی نامه موفق شد در مورخه ۲۴/۱۰/۶۵ به جبهه اعزام شود و تا تاریخ ۸/۱/۶۶ به عنوان امدادگر در خدمت رزمندگان اسلام باشد.تاریخ دومین اعزامش ۳۰/۷/۶۶ بود. بعد از بازگشت خانواده به فکر ازدواج او افتاده و با پیشنهاد خانواده با دختر دایی خود ازدواج و مراسم سادهای با ذکر صلوات برگزار شد و حاصل تین ازدواج دو پسر به نام سلمان و سلیمان است. او بعد از ازدواج قریب به ۵ سال در واحد امور ایثارگران و متوفیان سپاه منطقه خدمت کرد. و سرانجام او در دریای غم سه برادر شهیدش جا فرسوده بود و در آبهای سد دچار حادثه شد و در تاریخ ۱۸/۴/۷۱ مصادف با تاسوعای حسینی به کاروان شهیدان پیوست.

روحشان شاد و یادشان تا ابد گرامی و نور افشان و راهشان پر رهرو باد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۳:۲۱

27 Dec 2019