کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقف باغ گردو از سوی خیر سامانی برای صرف هزینه‌های پزشکی بیماران خاص

24 دی 1392 ساعت 10:15

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از خیران شهرستان سامان باغ گردوی خود را برای صرف هزینه های پزشکی بیماران خاص وقف کرد.


حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: اسماعیل محمدزاده یکی از خیران استان زمینی به مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع در روستای شوراب صغیر از توابع شهرستان سامان وقف کرد.

وی با بیان اینکه ارزش این وقف دو میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: عواید آن صرف هزینه‌های پزشکی بیماران نیازمند و تحقیقات علمی و عملی دانشگاه علوم پزشکی استان می‌شود.

طباطبایی افزود: سید صدرالدین حسینی دیگر خیر استان بود که در هفته وقف ساختمان مسکونی و زمین خود را به مساحت ۲۰۰ متر مربع را به ارزش یک میلیارد ریال با نیت احداث دارالقران کریم در شهرکرد وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، وقف را از مهمترین راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: وقف می‎تواند در تعدیل ثروت و کمک به اجرای طرح‌های انسان‌دوستانه و خیرخواهانه کمک به سزایی کند و از این طریق باقیات صالحات برای افراد شود.

طباطبایی خاطرنشان کرد: وقف برای رفع معضلات و مشکلات و کاستی‌های اجتماعی از بهترین و گره‌گشاترین راه حل‌های ممکن در شرایط کنونی است.

وی افزود: در گذشته موقوفات بسیار زیادی برای برپایی مراسم عزاداری و سوگواری اهل بیت(ع) و همچنین ساخت و کمک به مساجد و تکایا و حسینیه‌ها شکل گرفته است که مورد نیاز آن زمان بوده است ولی در شرایط فعلی، نیازهای جدیدی ایجاد شده است که می‌طلبد خیران و اقفان به این نیازها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

طباطبایی تصریح کرد: با ثبت این موقوفات تعداد موقوفات ثبت شده استان در سال جاری به ۸۰ مورد رسید.

انتهای پیام/


کد مطلب: 11714

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/11714/وقف-باغ-گردو-سوی-خیر-سامانی-صرف-هزینه-های-پزشکی-بیماران-خاص

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir