۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۱۱۳۴۲
نماینده مردم لردگان در مجلس:

انتقال پایتخت سیاسی از آلودگی و تراکم جمعیت تهران می‎کاهد

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح انتقال پایتخت سیاسی می‎تواند در بلندمدت بسیاری از مشکلات تهران به ویژه آلودگی و تراکم جمعیت آن را برطرف کند.
انتقال پایتخت سیاسی از آلودگی و تراکم جمعیت تهران می‎کاهد
به گزارش جهانبین نیوز مجید جلیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح انتقال پایتخت از طرح‌های خوبی است که هرچند برای اجرای آن به بودجه و فرصت زمان کافی لازم است اما این طرح می‎تواند در بلندمدت بسیاری از مشکلات پایتخت به ویژه آلودگی و تراکم جمعیت آن را برطرف کند.

وی افزود: انتقال پایتخت به جای دیگر از تمرکز بیش از حد جمعیت در یک نقطه جلوگیری می‌کند و می‎تواند از این طریق بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

جلیل با بیان اینکه کلیات طرح انتقال پایتخت در مجلس به تصویب رسیده است، گفت: امید می‎رود با اجرایی شدن این مصوبه مهم شاهد تحولات خوبی در این راستا باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تا زمانی که تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های مهم در پایتخت مستقر هستند امیدی به کاهش آلودگی هوا در تهران وجود ندارد، تصریح کرد: آلودگی هوا به معضل بزرگی در کشور و به ویژه در تهران که مرکز سیاسی و اداری کشور است، تبدیل شده و بر همین اساس باید در تسریع این مصوبه اهتمام ویژه‎ای به کار گرفت.

جلیل با یادآوری بررسی و تصویب طرح انتقال پایتخت در کمیسیون متبوعش اظهار کرد: ایران نیز باید همچون کشور مالزی با انتقال پایتخت سیاسی خود از تمرکز جمعیت در مرکزیت کشور بکاهد.

وی با تاکید بر اینکه مکان مورد نظر اعضای کمیسیون عمران مجلس برای انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور اطراف ساوه است، افزود: تا زمانی که تهران به همین نحو روزهای خود را پشت سر بگذارد امیدی به بهبود اوضاع به ویژه شرایط هوا نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اوج گرفتن آلودگی هوا در روزهای اخیر ضرورت توجه به انتقال پایتخت بیش از پیش احساس می‌شود.

انتهای پیام/خ ح/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۵:۴۷

27 Dec 2019