۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۱۰۵۶۵
تجمع مردم شهرستان سامان وبن در حمایت از آب استان:

زمانیان/ با صرفه جویی 10درصدی آب، اصفهانی ها نیازی به تونل های گلاب وبهشت آباد ندارند

مردم شهرستان های سامان وبن صبح امروز با تجمع در منطقه رودخانه زاینده رود حمایت خود را از آب استان اعلام کردند.
زمانیان/ با صرفه جویی 10درصدی آب، اصفهانی ها نیازی به تونل های گلاب وبهشت آباد ندارند
به گزارش خبرنگار جهانبین از سامان، جمع زیادی از مردم و مسئولین شهرستان های سامان وبن در تجمعی اعتراض آمیزنسبت به انتقال آب استان از طریق حفر تونل های گلاب و بهشت آباد خواستار رسیدگی مسئولین کشور به این امر بودند.
در این تجمع که نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن ونماینده لردگان درمجلس شورای اسلامی به همراه مسولان این شهرستان ها حضور داشتند، تجمع کنندگان خواستار توقف حفر تونل های گلاب وبهشت آباد در چهارمحال و بختیاری شدند.


یکی از اجتماع کنندگان در گفتگو با خبرنگار ما گفت:   اجرای پروژه‌های تونل گلاب ۱ و ۲ و تونل بهشت‌آباد موجب خشکسالی و کم‌آبی استان چهارمحال و بختیاری می‌شود،،با ساخت تونل گلاب تمام یا بخش چشم گیری از آب رودخانه زاینده رود به استان اصفهان منتقل می‌شود.
دیگری افزود: شغل ۹۰ درصد از مردم روستاها و شهرهای حاشیه زاینده رود در چهارمحال و بختیاری کشاورزی و باغداری است و با انتقال آب استان به استان های همجوار جمعیتی بیش از 1500خانوار بدون موقعیت شغلی می شوند.
یکی دیگر از شهروندان سامانی  تصریح کرد: پروژه تونل گلاب و بهشت‌آباد تمام آب‌های زیرزمینی استان چهارمحال و بختیاری را به یغما می‌برد، که با استمرار اعتراضات مردم و مجمع نمایندگان استان این دو پروژه متوقف می شود.

نماینده مردم شهرکرد بن و سامان در مجلس در جمع معترضان سامانی هم گفت:  اکنون آب آشامیدنی ۲۸ شهر استان چهارمحال و بختیاری از چاه تأمین و ۲۷۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند، این در حالی که استان اصفهان با صرفه‌جویی و بهینه‌سازی ۱۰ درصدی در مصرف آب می‌تواند از انتقال آب گلاب و بهشت آباد بی‌نیاز باشد.
سید سعید زمانیان افزود: با توقف پروژه‌های تونل گلاب ۱ و ۲ و تونل بهشت‌آباد، خشکسالی استان چهارمحال و بختیاری تا حدودی کاهش پیدا می کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۴۱:۳۲

27 Dec 2019