کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

موفقیت کشور در مذاکرات مرهون روحیه بسیجی است

فارس , 4 آذر 1392 ساعت 10:15

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیای گفت: موفقیت امروز مذاکره‌کنندگان کشور یکی از مهمترین دستاوردهای بسیج به شمار می‎رود.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در دیدار با سران طوایف عضو بسیج عشایر این استان با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج یک مکتب نشات گرفته از مکتب امام حسین(ع) و عاشوراست و هر کس که این مکتب را جدای از مکتب عاشورا بداند، بسیج و انقلاب را نشناخته است.

وی افزود: بسیجی بودن یک افتخار است و هرکس که در بسیج عضویت دارد باید به خود ببالد و افرادی که خود را جدا از آن می‌دانند در دنیا و آخرت ضرر می‌کنند.

نکونام با اشاره به دستاوردهای بسیج، تصریح کرد: بسیج از همان ابتدای تشکیل تاکنون منشا خدمات و دستاوردهای بسیاری برای نظام بوده است و موفقیت امروز مذاکره‌کنندگان کشور یکی از دستاوردهای بسیج به شمار می‎رود.

امام جمعه شهرکرد، اقتدار ایران اسلامی را مرهون حضور بسیج دانست و گفت: این نظام به پشتوانه بسیج مقتدرانه در عرصه بین‌الملل فعالیت می‌کند و امروز کشورهای قدرتمند جهان نیازمند حضور ایران در رفع مشکلات و معضلات منطقه و جهان هستند.

نکونام با بیان اینکه ایران همواره در معرض مذاکره با کشورهای غربی بوده است، خاطرنشان کرد: ما از ابتدا تا امروز با دشمن مذاکره داشتیم و دست از مذاکره نکشیده‌ایم اما این مذاکرات همواره قهرمانانه، با عزت و با حفظ ارزش‌های اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه تدبیر مقام معظم رهبری نقش بسیار مهمی در موفقیت کشور در مذاکرات داشته است، اظهار کرد: مذاکرات به لطف پروردگار و زیر نظر مقام معظم رهبری پیش رفت و ایشان با مشخص کردن خط قرمزها و دادن اختیار به تیم مذاکره‌کننده نقش بسیار مهمی در این موفقیت داشتند.

نکونام با بیان اینکه مذاکره با دشمن نوعی جهاد است، گفت: این توافقات بی‎شک پایان راه نیست و ما راه طولانی در پیش داریم و باید بدانیم که این عرصه یک میدان رزم است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مذاکرات نشان داد که ایران با تحریم‌ها از پای در نمی‌آید، افزود: امروز از زبان وزیر خارجه آمریکا با صراحت این نکته گفته شد که تحریم‌ها هیچ اثری بر ایران نگذاشت و بهترین راه مذاکره است.

نکونام تصریح کرد: این مذاکرات، قدرت ایران اسلامی را به دنیا نشان داد و ثابت کرد بدون ایران امکان حل مشکلات منطقه محال است و باید ایران حضور داشته باشد و نقش آفرین باشد و امروز به وضوح در رفتار آن‌ها دیدیم و اقتدار ایران اسلامی امروز در مذاکرات خود را نشان داد.

وی افزود: غربی‌ها فهمیدند که با ایران نمی‌شود با زبان زور و تهدید صحبت کرد و فایده‌ای ندارد و رو به مذاکره آوردند.

نکونام با بیان اینکه آمریکا بیش از همه نیازمند مذاکره با ایران است، خاطرنشان کرد: آمریکا برای حل مشکلات و مسائل منطقه ناگزیر به مذاکره با ایران است.

وی بر ضرورت هوشیاری تیم مذاکره‌کننده تاکید کرد و گفت: باید دانست که طرف‌های مذاکره‌کننده دشمن هستند و نباید تصور کنیم که آن‌ها دوست ما هستند و اگر امروز به مذاکره رو آوردند نه از باب این که ما را دوست دارند بلکه به این خاطر که نجات خود و محدود کردن ما را در مذاکره می بینند.

نکونام خاطرنشان کرد: باید با حفظ روحیه بسیجی در مقابل آمریکا محکم ایستاد و مرگ بر آمریکا گفتن را نباید فراموش کرد و از دستاوردهای نظام محکم و مقتدر حراست کرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 10458

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/10458/موفقیت-کشور-مذاکرات-مرهون-روحیه-بسیجی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir