کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسولان هیئت ها در قربانی کردن مقابل دسته جات عزاداری، نکات شرعی و بهداشتی را رعایت کنند

ذبح دام در هیئتها تهدیدی برای سلامت جامعه/ کشتارگاههای چهارمحال و بختیاری در روزهای تعطیل باز است

21 آبان 1392 ساعت 15:20

ناظر ذبح شرعی دام اداره دامپزشکی استان: سعی شود حتی المقدور از ذبح دام در کوچه، معابر عمومی و خیابانها خودداری ودر کشتارگاههای استان انجام شود چرا که یکی از راههای انتقال بیماری از حیوانات به انسان ازطریق خون می باشد.


مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت یکی از مسائی که در هیئات عزای حسینی به وفور دیده شده است، سر بریدن دام در کوچه ها و معابر عمومی است که بهداشت عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد و موجبات ایجاد بیماری های مروطه را فراهم می کنند که مسولین، باید در این زمینه اهمیت دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اهمیت ذبح به صورت بهداشتی افزود: : کشتارگاه های چهارمحال و بختیاری در ایام تعطیل و عزاداری هم با اکیپ های سیار و ثابت در سطح شهرها، به عزاداران خدمت رسانی می کنند.
وی تصریح داشت:عزاداران حسینی، در  زمینه ادای نذور قربانی خود، دقت کامل و لازم را داشته باشند که ذبح باید به صورت شرعی و کاملا بهداشتی صورت گیرد.
 
حسینی ادامه داد: رعایت نکات شرعی علاوه بر انجام واجب الهی، موجب برکات عزاداری ها خواهد د و نذرکنندگان باید توجه داشته باشند، روبه قبله بودن دام، ذکر بسم الله هنگام سر بریدن و قطع رگ های چهارگانه دام از اصول اولیه ذبح شرعی دام است./انتهای خبر


کد مطلب: 10177

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/10177/ذبح-دام-هیئتها-تهدیدی-سلامت-جامعه-کشتارگاههای-چهارمحال-بختیاری-روزهای-تعطیل-باز

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir