کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشاور معاون اول رئيس جمهور در گفتگوي اختصاصي با پايگاه خبري مشکات برين مطرح کرد:

اقتصاد مقاومتي بدون طراحي و باور معنايي ندارد

16 آذر 1394 ساعت 8:40

مشاور عالي معاون اول رئيس جمهور گفت: بايد اقتصاد ايران را روي ريل باور بياندازيم که راه آن اقتصاد مقاومتي است.


به گزارش جهانبین نیوز، رستم قاسمي در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار مشکات برين در خصوص اقتصاد مقاومتي اظهار کرد: تا قبل از انقلاب صنعتي، اقتصاد معناي خاص و تغييري نداشت اما پس از آن و پس از انقلاب ديجيتال به سرعت پيشرفت و تغيير کرد به نحوي که اين تغييراتي که در ثانيه رخ مي‌دهد و در اقتصاد خانواده و جامعه نقش زيادي خواهد داشت.

مشاور عالي معاون اول رئيس جمهور تاکيد کرد: در آينده همه مسائل و مشکلات جامعه در پشت سر مساله اقتصاد قرار خواهند گرفت و اقتصاد پيشرفت بسيار زيادي خواهد داشت و ما بايد براي چنين اتفاقي برنامه‌ريزي جدي داشته باشيم.

وي درباره پتانسيل‌هاي اقتصادي موجود در کشور، گفت: کشور ما داراي انواع معادن مي‌باشد در حالي که بيش از ۹۰ درصد مساحت کشور هنوز اکتشاف نشده و ظرفيت‌هاي معدني کشور بي‌نظير است.

قاسمي اضافه کرد: هرچند کشور ما جزو مناطق نيمه خشک است اما از ۴۵۰ ميليارد مترمکعب بارش ساليانه، تنها ۱۰۰ ميليارد آن مورد استفاده قرار مي‌گيرد و همچنين ما داراي ۱۵ کشور همسايه با ذائقه‌هاي مختلف هستيم، از طرفي ويژگي‌هاي ژئوپوليتيکي، جغرافياي طبيعي ۴ فصلي کشور و نيروي انساني هوشمند نيز سرمايه‌هاي عظيم اقتصادي براي ايران محسوب مي‌شود.

اين مسئول با اشاره به سند چشم انداز توسعه، يادآور شد: تنها ۱۰ سال به موعد سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ باقي مانده است و طبق اين سند ما بايد رتبه اول در بين ۲۵ کشور اطراف خود باشيم و تنها با ارائه شاخصه‌هاي کميتي مي‌توانيم چنين ادعايي داشته باشيم.

وي افزود: ما بايد الگوي اقتصادي کشور را تعريف و بر آن پافشاري کنيم، سندي که مشابه الگوهاي سرمايه‌داري و سوسياليستي نباشد.

مشاور عالي معاون اول رئيس جمهور ابراز کرد: اقتصاد مقاومتي نه اقتصاد رياضتي است و نه اقتصاد استراحتي بلکه داراي مولفه‌هاي ويژه خود است.

اين مسئول عنوان کرد: کشور ما داراي ساختار و تفکر وارداتي مي‌باشد و اين در حالي است که ما قصد داريم به ديگر کشورها صادرات داشته باشيم و تا زماني که تغييرات زيربنايي در ساختارهاي اقتصادي شکل نگيرد، اقتصاد مقاومتي تحقق نمي‌يابد.

قاسمي در ادامه گفت: جنگ‌هاي آينده جهان اقتصادي خواهد بود و سربازان اين جنگ مردم و ژنرال‌هاي آن فعالان اقتصادي هستند که بايد براي آنان ساختار ويژه‌اي ايجاد شود.

مشاور معاون اول رئيس جمهور تاکيد کرد: براي اجرايي کردن اقتصاد مقاومتي نياز به يک تفکر اعتقادي در اين زمينه داريم و بايد در اين عرصه با تجربه کافي و حفظ منافع ملي وارد شويم.

وي در پايان خاطرنشان کرد: مديريت جهادي با بقيه مديريت‌ها فرق دارد و فرقش اين است، اول دل است اغناء و بعد امر است که اين را ما در جنگ خوب ثابت کرديم و با اين نگاه هزاران پروژه انجام شد.

انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م


کد مطلب: 25936

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/interview/25936/اقتصاد-مقاومتي-بدون-طراحي-باور-معنايي-ندارد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir