کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابتکار در جمع خبرنگاران چهارمحال وبختياري:

نمونه‌گيري‌ها ازجايگاه‌هايي که مردم بنزين را مصرف مي‌کنند انجام مي شود/ کاري به بنزين توليدي در داخل يا ورود آن به کشور نداريم

7 مرداد 1394 ساعت 10:44

رئيس سازمان محيط زيست کشور گفت: ما از جايگاه‌هايي که مردم بنزين را مصرف مي‌کنند نمونه‌گيري‌هاي لازم را از آنجا انجام مي‌دهيم که دراين جايگاه‌ها بنزين بايد استاندارد باشد و کاري به بنزين توليدي در داخل يا ورود آن به کشور نداريم.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، معصومه ابتکار در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختياري در خصوص ارتقاي کيفيت بنزين در کشور، اظهار کرد: هم اينک استاندارد يورو ۴ در توليد سوخت در کشور اجرايي شده و سرب به طور کامل از بنزين توليد داخل و گوگرد نيز از گازوييل حذف شده است.

وي در خصوص بنزين پتروشيمي، افزود: از ۲سال گذشته بنزين پتروشيمي از چرخه مصرف حذف و بنزين يورو ۴ در هشت کلان شهرعرضه شده که به تدريج در کشور گسترش پيدا مي کند.

ابتکار ادامه داد: هيچ گزارشي مبني بر بنزين پتروشيمي به چرخه مصرف در کشور تا امروز دريافت نکرده‌‌ايم.

رييس محيط زيست کشور با بيان اينکه، تاکنون ۳۵۰ هزار خودرو فرسوده از رده خارج شده است گفت: اين مورد کمک بزرگي در کاهش آلايندگي و همچنين مصرف منابع داشته است.

ابتکار اعلام کرد: آلودگي ناشي از احتراق و سوخت‌هاي فسيلي به دليل سياست‌هاي اعمال شده از سوي دولت کاهش پيدا کرده است.

وي در خصوص سياست هاي دولت در زمينه کاهش آلودگي افزود: ارتقاء استانداردهاي توليد گازوئيل و حذف بنزين پتروشيمي وتغيير استانداردهاي خودروهاي داخل به استانداردهاي يورو۴ از جمله سياست هاي دولت در زمينه کاهش آلودگي است.

وي افزود: ما از جايگاه‌هايي که مردم بنزين را مصرف مي‌کنند نمونه‌گيري‌هاي لازم را از آنجا انجام مي‌دهيم که دراين جايگاه‌ها بنزين بايد استاندارد باشد و کاري به بنزين توليدي در داخل يا ورود آن به کشور نداريم.

ابتکار گفت: سازمان ملي استاندارد اين کار را انجام مي‌دهد و پايش وضعيت هواي شهرها را نيز در اين راستا در دستور کار قرار داده‌ايم.

وي در پايان خاطر نشان کرد: اجراي استاندارد يورو ۳ براي موتورسيکلت‌هاي داخل کشور در آينده نزديک اجرا مي شود.


‌انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
 


کد مطلب: 23776

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/interview/23776/نمونه-گيري-ها-ازجايگاه-هايي-مردم-بنزين-مصرف-مي-کنند-انجام-مي-شود-کاري-توليدي-داخل-ورود-کشور-نداريم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir