۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۹
کد مطلب : ۱۳۸۵۸
درپی رهنمودهای اخیررهبرفرزانه انقلاب:

برنامه ریزی وکارتربیتی راه کار استفاده ازظرفیت عظیم زنان

مسئول موسسه فرهنگی کوثر هستی در استان گفت: اگر بر روی قشر زنان به تناسب شغل و وظیفه ای که دارند به شکل های مختلف، کارشناسانه برنامه ریزی و کار تربیتی انجام شود آنگاه می توان ازظرفیت عظیم آنها به شکل مطلوبی استفاده خواهد شد.
برنامه ریزی وکارتربیتی راه کار استفاده ازظرفیت عظیم زنان
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، افسانه امانی بابادی در خصوص سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۳۰فروردین۹۳ در دیدار صدها نفر از زنان فرهیخته و نخبه کشور اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار مسئله زن را از جهات مختلف برای جامعه بشری در خور فکر و تحقیق و پیگیری دانستند و مطرح کردند" چگونه می توان از ظرفیت عظیم زنان، به شکل صحیح و سالم استفاده کرد."

وی افزود: با توجه به نگاه دقیق وحکیمانه ایشان به مسائل زن و خانواده باید گفت برای استفاده درست و سالم از ظرفیت عظیم زنان کشور در اولین گام باید زنان را متوجه وظیفه اصلی خود نماییم تا توانمندی های خود را بشناسند و متوجه اهمیت وجودی خود شوند.

امانی اشاره کرد: متاسفانه مادرانی وجود دارند که بر اثر آگاهی نداشتند نمی دانند وظیفه مادری چیست و فقط کارهای روزمره مثل آماده نمودن خوراک، پوشاک ومرتب نمودن منزل را مهم ترین دغدغه خود می داند.

وی مهم ترین دغدغه مادران را تربیت سالم فرزندان واینکه او به چه شکلی بزرگ شده است دانست و ادامه داد: هر چه خوبی است از وجود مادران است همه انسانها پیشرفت، رشد و تعالی خود را مدیون مادران می دانند به همین خاطر، نحوه تربیت مادران در زندگی اسلامی اشاره شده است.

مسئول موسسه فرهنگی کوثر هستی در استان تاکید کرد: اگر مسئولین کشوری بر روی زنان برنامه ریزی دقیق داشته باشند مشکل کل جامعه حل خواهد شد به طور مثال مادری که مسائل عفاف و حجاب را به درستی بداند هیچ وقت حاضر نمی شود خود به عنوان الگوی فرزندش در جامعه به شکل بدحجاب یا بی حجاب حاضر شود.

این مربی آموزش و پرورش بدحجابی مادران و زنان را در جامعه نتیجه تربیت غلط و بی آگاهی آنها دانست و افزود: اگر بر روی قشر زنان به تناسب شغل و وظیفه ای که دارند به شکل های مختلف، کارشناسانه برنامه ریزی و کار تربیتی انجام شود آنگاه می توان ازظرفیت عظیم آنها به شکل مطلوبی استفاده خواهد شد.

امانی علت طولانی بودن رشد جسمی انسان را نیاز ضروری به تربیت دانست و اظهار داشت: از بین موجودات خداوند انسان تنها موجودی است که تا ۲ سال کامل شیر می خورد و دیر تر از موجودات دیگر روی پا می ایستد و مدتها در کنار پدر و مادر رشد می کند زیرا جنس و نوع وجودش نیاز به تربیت دارد.

وی بیان داشت: هدف از خلقت انسان طوری طراحی شده است که نیاز به تکامل روحی دارد ولی بعضی از مادران به دلیل نداشتن شناخت کافی از تربیت صحیح فرزندان فقط به تامین نیازهای مادی آنها می پردازند غافل از اینکه تربیت شالوده اصلی نیازهای فرزندش است.

کارشناس ارشد علوم قرآنی اعلام کرد: در جامعه امروز نیاز است که وظیفه مادری، شوهرداری بر اساس مبانی دینی به صورت کامل به زنان آموزش داده شود تا زن ارزش های وجودی خود را به خوبی بفهمد و بر این اساس نسل آینده بتواند به رستگاری و سعادت برسد.

مربی آموزش و پرورش بیان داشت: در مدارس بی ایمانی و تربیت نادرست بیداد می کند آموزش و پرورش فقط می تواند نگهدارنده باشد زیرا فرزند ۵ ساعت از روز در مدرسه و ۱۹ ساعت در کنار مادر است و آموزش عملی خود را از مادر یاد می گیرد.

مسئول موسسه فرهنگی کوثر هستی در استان خاطر نشان شد: در مدرسه ازطرز صحبت بچه ها متوجه می شویم که وضعیت خانواده اش به چه شکلی است و به خوبی درک می کنیم که نقش مادر از مهمترین عوامل سعادت فرزند است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۴۵:۰۲

13 Feb 2020