۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۱۲۸۵۷
بانوی محجبه قهرمان جهان:

وقتی که ارزش ها و باورهای دینی تحت الشعاع تصمیم مغرضانه فدراسیون جودو می شود

متاسفانه غرض ورزی مسئولین فدراسیون عامل اصلی حذف بنده از دور مسابقات بود.
وقتی که ارزش ها و باورهای دینی تحت الشعاع تصمیم مغرضانه فدراسیون جودو می شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، چندی پیش متوجه شدیم خانم سمیه حیدری بانوی محجبه مدال آور المپیک جهانی و آسیایی، به دليل تصميم شوراي فني فدراسيون جودو، از مسابقات قهرماني كشور جودو بانوان در تاریخ دوم اسفند سال جاری حذف شده است و تصمیم شوراي فني فدراسيون جودو بعد از پذيرش شدن و وزن كشي انجام شده، به گونه ای که این خانم ورزشکار استان بعد از انجام قرعه كشي حدود ساعت دوازده شب به همراه خواهرش از مسابقات حذف شده و تنها دلیلشان اين بوده كه اين موضوع، تصميم شوراي فني فدراسيون جودو است.

بعد از گذشت چند روز این مشکل را در روز سه شنبه ۶ اسفند ماه سال جاری از مسئولین مربوطه استان چهار محال و بختیاری پیگیر شدیم که بعضی از این مسئولین در جریان نبودند و اعلام کردندجهت پیگیری، روز ۳ شنبه را وقت ندارند و روز دیگری موضوع را بررسی می کنند و بعضی دیگر علت را نامعلوم اعلام نمودند و قول دادند که موضوع را پیگیری کنند که ما امیدواریم در انجام وظیفه مسئول باشند! گفتنی است تا امروز ۷ اسفند ماه مسئولی از استان به ما جواب قانع کننده نداده است.

درادامه پیگیری های انجام شده جریان را از خانم سمیه حیدری پیگیر شدیم، که وی دلیل حذف از دور مسابقات قهرمانی کشور را این چنین بیان کرد: متاسفانه غرض ورزی مسئولین فدراسیون عامل اصلی حذف بنده از دور مسابقات بود زیرا تصمیم داشتند استان لرستان به عنوان قهرمان کشور
اعلام شود و با حذف من و خواهرم به این هدف رسیدند.

این قهرمان جهانی در اعتراض به گفته فدراسیون‌جودو که اعلام نموده، "وی بدون مجوز استانی در مسابقات کشوری حضور داشته است" اظهار کرد: اگر استان به ورزشکار اجازه حضور ندهند ورزشکار نمی تواند پذیرش شود و وزن کشی انجام شود در صورتی که من هم پذیرش شدم و هم وزن کشی انجام شد و قرعه من و خواهرم مشخص شد، من به خاطر عرق ملی که به استانم داشتم بر خلاف اصرار های مسئولین که تصمیم داشتن من ازتهران شرکت کنم، از استان خودم با مجوزی که سند آن وجود دارد شرکت نمودم ولی متاسفانه غیرمنصفانه حذف شدم.

بر اساس این گزارش، سمیه حیدری ورزشکار زن کوراش استان مان که چندی پیش درمسابقات فینال آسیایی در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم با شکست برابر حریفی از ازبکستان به مدال نقره دست یافت و به خاطر حضوربا پوشش چادر روی سکوی قهرمانی درخششی فرا‌تر از درخشش مدال نقره داشت. افتخارآفرینی این دختر شایسته استان چهارمحال و بختیاری نه تنها به خاطر مدال نقره اش بود بلکه نشان داد که حاضر نیست برای دریافت مدال، ارزش ها و باورهای دینی خود را کنار بگذارد.

این عمل او موجب شد تا طی نامه ای از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب مورد تقدیر قرار بگیرد. و نیز به دیدار با رهبر انقلاب برود و عملکرد او در روی سکو رفتن با چادر مورد تایید ایشان قرار بگیرد.

قابل توجه است رسانه های غربی به دلیل وحشتی که از تهاجم فرهنگی دختران محجبه ایرانی دارند تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا از نمایش چهره نمونه یک زن موفق و اجتماعی با رعایت حدود شرعی و اسلامی طفره روند و این رویداد ارزشمند را به تصویر نکشند.

وی در دور مسابقات قهرمانی جهان در ترکیه در وزن ۵۷ کیلوگرم به میدان رفت و موفق به کسب مدال برنز شد و اين اولين مدال بانوان در مسابقات کوراش قهرماني جهان بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۰۹:۰۵

27 Dec 2019