۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۴۱۶۰۹
از لنز دوربین/

عطر و بوی بهار کوچه و بازار فارسان رو پر کرد

با نزديک شدن به پايان سال، کم‌کم عطر و بوي بهار به مشام مي‌رسد و مردم شهرستان فارسان،با خريد شب عيد خود را آماده نوروز مي‌کنند.
به گزارش جهانبین نیوز، اين روزها با قدم زدن در بازار و خيابان‎ها شاهد اين هستيم که عيد نزديک است و مردم همه در تلاش هستند که سال خوبي را آغاز کنند و اين رسمي که از گذشته بوده و هنوز هم ادامه دارد که از مدت‎ها قبل خانه تکاني‎ها شروع شده و مردم از نيمه اسفند ماه خريد‎هاي خود را براي ايام نوروز تهيه مي‎کنند.

برخي براي خريد لباس، خريد آجيل و شکلات و برخي هم که وسع‌شان نمي‎رسد، تنها مغازه‎ها را تماشا مي‌کنند، ولي در اين ميان بچه‎ها اين ايام و خريدهاي شب عيد را بيشتر از هر قشري دوست دارند و براي رسيدن عيد لحظه شماري مي‎کنند، تا با پوشيدن لباس‎هاي نو به ديدار اقوام بروند و عيدي خود را بگيرند.

بعضي از مردم هم خريدهاي خود را انجام نمي‎دهند، تا در ايام نوروز که به مسافرت مي‎روند، اين خريدها را در شهرهايي که سفر کرده مي‎خرند از ايام نوروز هم لذت مي‎برند و جالب‎تر اين که از شلوغي بازار هم فرار مي‌کنند.

در ميان بازار يک آقاي جوان در گفت‎وگو با خبرنگار ما گفت: قيمت‎ها بسيار بالا هستند و ليستي که براي خريد همراه دارم را تنها مي‎توانم چند قلم آن را تهيه کنم.

وي افزود: خيلي از مغازه‌هاي بازار را گشتم، ولي از نظر پوشاک، لباس‎هايي که جنس خوب و قيمت مناسبي را داشته باشند پيدا نکردم.

يک مادر ميان سال در گفت‎وگو به خبرنگار ما  بيان داشت: : من براي خريد مواد اوليه مانند آجيل و شکلات و از اين قبيل به بازار آمده‎ام، ولي قيمت آجيل بسيار بالا است و با حقوقي که من دريافت کرده‎ام، قدرت خريد خيلي از نيازهايم را ندارم.

فرماندار شهرستان فارسان گفت:در جلسه‌اي که  برگزار شد  خدمات  سفر شهرستان فارسان  و کليه موارد مرتبط  با تعطيلات نوروز  و ورود گردشگران  به اين شهرستان موردبحث و بررسي قرار گرفت.

مرداس طاهري افزود: مقرر شد که فضاسازي‌هاي  روستايي و شهري  در دستور کار شهرداران  و دهياران قرار بگيرد  تا مسافران بتوانند از اين فضاها نيز استفاده‌هاي لازم را ببرند.

وي خاطرنشان کرد :مکان‌هايي براي استقرار مسافران در نظر گرفته‌شده است که مقرر شد  ارگان‌هاي متولي اين امر  امکانات مربوط  براي اين مکان‌ها را  جهت اسکان مسافران  فراهم  و آماده سازند.

وي اظهار داشت: در خصوص تنظيم بازار  نيز مباحث مربوط  را بررسي  شد تا در ايام نوروز و تعطيلات مشکلي پيش نيايد

طاهري اضافه کرد: تمهيدات لازم جهت تأمين اقلام مصرفي مانند مرغ، گوشت، ماهي، ميوه و انواع آجيل شب عيد شهروندان به‌عمل‌آمده است و هيچ‌گونه نگراني وجود ندارد.

وي هدف  ستاد تنظيم بازار، تلاش براي تعادل در قيمت عرضه ميوه شب عيد در ايام پاياني سال و تعطيلات نوروز است که با ذخيره‌سازي به‌موقع و باکيفيت اين محصولات، مشکلي در تأمين اين اقلام براي شهروندان نداشته باشيم.
 

وي ادامه داد: گردشگاه پيرغار، قلعه سردار اسعد بختياري و چشمه قلعه فارسان را از پر بازديدترين نقاط گردشگري در نوروز ۹۷ بود.

به گزارش جهانبین نیوز ؛ فارسان از شهرستان‌هاي ۹ گانه چهارمحال و بختياري هست که مرکز آن (شهر فارسان) در فاصله ۳۵ کيلومتري شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱

ساعت:

۲۲:۱۷:۰۹

22 Oct 2022