۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۳۹۴۲۶
دومين شب از ليالي قدر

شب‌زنده‌داري مردم شهر فارسان در دومين شب از ليالي قدر

آيين‌هاي شب بيست و يکم ماه مبارک رمضان و دومين شب از ليالي قدر با نجواي " بک يا الله" والهي العفو" مردم خداجوي و مؤمن شهر فارسان برگزار شد.
به گزارش جهانبین نیوز ، مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان و سوگواری امام علی (ع)، همزمان در سراسر استان چهارمحال وبختیاری  با حضور گسترده مردم به همراه قرائت دعاهای افتتاح، جوشن کبیر و ذکر استغفار ، قرآن به سر گرفتن برگزار شد.
 
 همزمان با شب شهادت مولاي متقيان حضرت علي (ع) و يکي از شب‌هاي نزول قرآن، مردم شهر فارسان شب قدر بيست و يکم ماه مبارک رمضان را تا سحرگاه بانواي الغوث الغوث احيا کردند.
 
مردم شهرستان فارسان در دومين شب از شب‌هاي ليالي قدر در صفوف به‌هم‌پيوسته زير چتر قرآن شب‌زنده‌داري کردند.
 
سخنران آيين احياي شب بيست و يکم گفت: شب قدر بهترين شب در نزد مؤمنان است و بهترين آرامش‌بخش براي روح انسان‌ها ادعيه و دعا و شب‌زنده‌داري معنوي است.
 
وي بابيان اينکه نتيجه بندگي الهي در محبت به خداوند جلوه‌گر مي‌شود يعني حبّ و بغض براي خداوند مي‌شود افزود: انسان بايد در مقابل نعمت‌هاي الهي قدردان و شکرگزار باشد و اين شکر گذاري شامل شکرگزاري قلبي، لساني و ساير اعضاي بدن مي‌شود.
 
وي گفت: اُنس با قرآن و توجّه به کلمات نوراني اهل‌بيت (ع) باعث مي‌شود که حقّ بندگي را رعايت کنيم و حدود الهي را رعايت کنيم و در زمره بندگان الهي قرار بگيريم.
 
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به شخصيت والاي اميرالمؤمنين (ع) گفت: زيبايي‌هاي بسياري در زندگي، ايمان و تربيت ايشان قابل شناخت و بررسي است.
 
مردم شهرستان فارسان در دومين شب از ليالي قدر با انجام فرايض ديني، جلوه‌هاي يکتاپرستي، وحدت و همبستگي را به نمايش مي‌گذاشتند و در پايان در رثاي شهادت اميرالمؤمنين (ع) اشک ماتم ريختند.


انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۰۳:۱۰:۴۹

29 Mar 2024