۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۳۸۴۰۶
در دهه فجر/

نمايشگاه هنر های دستی مهارت جویان فنی و حرفه ای در سامان گشایش یافت + تصاویر

مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري از گشایش نمایشگاه هنرهای دستی مهارت آموزان شهرستان سامان در فنی و حرفه ای خبر داد و ابراز کرد: آموزش هاي فني و حرفه اي تنها راه برون رفت از معضل بيکاري مي باشد و تمامي جوانان و فارغ التحصيلان بايد آموزشهاي مهارتي و حرفه اي را ياد بگيرند.
به گزارش جهانبین نیوز، محمود تقي پور مديرکل آموزش فني وحرفه اي استان چهارمحال و بختياري در مراسم افتتاح نمايشگاه در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه نمایشگاه دستاوردهاي مهارت آموزان شهرستان سامان دومين نمايشگاهی است که در دهه فجر در سطح استان افتتاح مي شود، اظهار داشت: دستاورد کارآموزان مهارت ديده آموزش و فني و حرفه اي با توجه به تغييرات در دنيا به دنبال تجارت پذيري است و در زندگي کنوني بايد ايده تبديل به پديده شود.

تقي پور با بيان اينکه کار آموزان فني و حرفه اي در کوتاه ترين مدت توليدات در رشته هاي صرمه دوزي، کيف دوزي، مينا کاري، صنايع دستي، عروسک دوزي و... را فرا گرفته و توليدان منحصر به فردي را نيز داشته اند، اذعان داشت: کار آموزان در يک محيط واقعي آموزش ديده و در و پايان دوره نتيجه آموزش اين افراد را شاهد هستيم.

وي با بيان اينکه در مسير اشتغال و کاهش بيکاري توجه ويژه به مهارت آموزشي صورت گيرد، بيان داشت: در سال جاري دوميليون نفر ساعت در استان چهارمحال و بختياري در حرفه هاي مختلف خدماتي، صنعتي، صنايع دستي و در دوره هاي کوتاه مدت آموزش ديده اند.

تقي پور اشاره بر اينکه نسل جوان در حال حاضر به سمت مدرک گرايي سوق پيدا کرده و فارغ التحصيلان دانشگاهي در حرفه هاي مختلف متاسفانه در حوزه عملي وارد نشده اند، بيان داشت: اداره فني و حرفه اي در سطح کشور و استان و به تبع در شهرستان در با برگزاري دوره هاي آموزشي بعد از حرفه آموزي به دنبال ايجاد موسسه هاي اقتصادي زود بازده و ايجاد کسب و کار براي مهارت آموزان است.

وي با تاکيد بر اينکه آموزشهاي فني و حرفه اي تنها راه برون رفت از معضل بيکاري مي باشد و تمامي جوانان و فارغ التحصيلان بايد آموزشهاي مهارتي و حرفه اي را ياد بگيرند، ابراز کرد: اين نمايشگاه ها عزم راسخ مهارت آموزي به جوانان را دراستان به نمايش گذاشته ومجموعه آموزش فني و حرفه اي تمام تلاش خود را براي تحقق فرمايش رهبري در نامگذاري سال جاري با عنوان "اقتصاد مقاومتي –توليد و اشتغال" را خواهد نمود.

محمود تقي پور بيان داشت: با شهرداري ها مذاکراتي صورت گرفته که بتوانيم در هر شهرستان نمايشگاه دائمي برپا کنيم تا کارآموزان بتوانند محصولات خود را به معرض نمايش گذاشته و بفروش برسانند.

نمايشگاه توانمندي مهارت آموزان شامل محصولات مينا کاري، مرصع کاري، سرمه دوزي، کيف و کفش، مانتوو شلوار، سرويس خواب، بطري هاي تزئيني و گليم بافي است.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۵:۲۶:۰۴

28 Mar 2024