۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
کد مطلب : ۳۴۸۳۵
امام جمعه فارسان گفت:

امام خميني(ره) بسيار باتقوا بودند و تنها به تکليف خود عمل مي‌کردند

امام جمعه شهر فارسان گفت: امام خميني(ره) بسيار باتقوا بودند و تنها به تکليف خود عمل مي‌کردند و در طول9 دهه زندگي بابرکت خود تماماً به خدا وصل بودند و از غير خدا پرهيز داشتند.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پيرغار، حجت الاسلام حسين جمالي زاده در مراسمي که به مناسبت ارتحال امام خميني(ره) در مسجد و مصلي بزرگ امام حسين(ع) برگزار شد گفت:يکي از مباحث قرآني مسئله عزتمندي است انسان در دنيا وخصوصا مؤمن بايد عزيز باشد و خداوند اين اختيار را به انسان  نداده که عزتمندي خود را زير سؤال ببرد.  همچنان که به دنبال  عزتمندي هستند دوست دارند بعد مرگشان هم از آن‌ها به‌خوبي ياد شود و عزيز باشند.

وي در ادامه به آيات  قرآن اشاره داشت و افزود: درآيات الهي آمده است که پيغمبرم اگر دشمنان  تو ،چه کفار و چه منافق بسيار دنبال عزت هستند مي‌خواهند عزيز شوند ولي عزتمندي را نزد بزرگان خود مي‌بينند آيا کارشان درست است ومي توانند به عزت برسند پس به آن‌ها بگو که اين عزت تماماً از آن خداست.

حجت الاسلام جمالي زاده در مراسم بزرگداشت بيست و هشتمين سالگرد ارتحال امام خميني (ره) به شرح خصوصيات امام پرداخت و تصريح کرد: امام عزيز و بزرگوار  بسيار باتقوا بودند و تنها به تکليف خود عمل مي‌کردند و در طول9دهه زندگي بابرکت خود تماماً به خدا وصل بودند و از غير خدا پرهيز داشتند.

در پايان اظهار داشت:دهه‌هاي زندگي امام پر از فراز نشيب اما متصل به خدا بودند حتي در دهه اول زندگي‌شان که مصادف مي‌شد با شهادت پدر بزرگوارشان و دست‌وپنجه نرم کردن  ايشان با زورگويان زمان و دهه دوم مصادف بود با قيام مشروطه و دهه سوم دست‌به‌قلم شدن حضرت امام و نوشتن کتاب کشف‌الاسرار  و ايستادگي در مقابل دشمنان تا دهه 9 زندگي پر خيروبرکت بود.

ساده زيستي يکي از ويژگي‌هاي بارز حضرت امام خميني (ره) بود

رئيس شوراي هماهنگي و تبليغات اسلامي شهر فارسان در حاشيه اين مراسم در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار با اشاره به ويژگي‌هاي حضرت امام خميني (ره) گفت: ساده زيستي يکي از ويژگي‌هاي بارز حضرت امام خميني (ره) بود.

حجت الاسلام جهانبخش يوسفي افزود: ساده زيستي يک از مباني اصلي انقلاب مي‌باشد. مسئولين ما بايد اين مبنا را همچون معمار بزرگ انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) و شاگرد مکتب ايشان مقام عظماي ولايت، سرلوحه زندگي و کار خود قرار بدهند.

وي تصريح کرد: اسلام و اعتقاداتمان را براي حفظ ارزش ها و استواري انقلاب اسلامي بايد تقويت کنيم.
وي خاطرنشان کرد : امام خميني به راه و هدفش ايمان داشت و پايبندي به ارزش هاي اسلامي و هدفگرايي ايشان حفظ آرمانهاي انقلاب بود.

مراسم بزرگداشت بيست و هشتمين سالگرد ارتحال امام خميني (ره) بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي ايران امروز با حضور جمعي از مسوولان و اقشار مختلف مردم در شهر فارسان برگزارشد

انتهاي پيام1022ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۳۵:۰۰

19 Apr 2024