کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آئين روز درختکاري در مدارس شهرستان فارسان

21 اسفند 1393 ساعت 9:34

آيين روز درختکاري با شعار« منابع طبيعي با مردم، براي مردم» در مدارس شهرستان فارسان برگزار شد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مدير آموزش و پرورش شهرستان فارسان اظهار داشت: درخت از نعمت‌هاي گرانبهاي خداوند در زمين است و به دليل نقش حياتي و مهمي که در زندگي موجودات زنده بويژه انسان دارد، در اسلام مورد توجه خاص قرار گرفته است.

احمد اسکندري افزود: درختکاري در ايران داراي پشتوانه‌اي ملي و تاريخي است زيرا تاريخ نشان مي‌دهد که ايرانيان باستان، جشن‌هاي خاصي داشتند و در اين جشن‌ها به درختکاري پرداخته و به خاک و زراعت احترام مي‌گذاشتند، علاوه بر اين، درختکاري با اعتقادات مذهبي مردم نيز پيوند داشته است، تا حدي که کاشت درخت نوعي عبادت محسوب مي‌شود.

وي اضافه کرد: با کاشت درختان سازگار با وضعيت جوي ايران و با در نظر گرفتن شرايط آب وهوايي خشک و کم باران بيشتر مناطق کشور، مي‌توان محيط زيست را لطيف و باطراوت کرد چراکه طبيعت و فضاي سبز وسيله‌اي براي بقاي بشري و حفظ زيبايي است و به عنوان ميراثي ارزشمند به همه انسان‌ها تعلق دارد.

اسکندري با توصيه به دانش آموزان براي کاشت درخت در همه ايام ادامه داد: روز درختکاري بهانه‌اي است براي اينکه همه ما به محيط زيست احترام بگذاريم و در حفظ و احيا آن بکوشيم.

تصاويري از آموزشگاه هاي نرجس خاتون جونقان ، هنرستان جنت فارسان ،دبيرستان محمديه گوجان و دبستان طاهره باباحيدر )


انتهای خبر/1020ج


کد مطلب: 21373

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/gallery/21373/1/آئين-روز-درختکاري-مدارس-شهرستان-فارسان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir