۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۱۰۸۵۵

جاده دانشگاه آزاد، معضلی که قطب علمی استان با آن دست و پنجه نرم می کنند

چند سالی است که جاده دانشگاه آزاد که محل عبور و مرور بیش از ۲۰هزار دانشجوست، همچنان حادثه ساز است و مسولان هم پیگیری آن را به نهاد ها و دستگاه های دیگر واگذار می کنند.
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، این مسیر، تنها محل رفت و آمد دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی و علوم پزشکی ، هنرستان فنی دخترانه، دانشکده سما و مدرسه پسرانه تیزهوشان بهشتی و دخترانه فرزانگان است.
آخرین حادثه ای که می توان در این جاده، به آن اشاره کرد، کشته شدن یک دختر هنرستان فنی در ماه قبل بود.
این در حالی است که روزانه بیش از ۲۰۰ دستگاه تریلی و کامیون برای حمل مصالح ساخنمانی، زباله های شهری و سنگ های معدنی وآسفالت گرم از این جاده گذر می کنند.
یاسین صعیدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، دیروز ۱۷ آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه روزانه بیش از ۲۰هزارکارمند، دانشجو، دانش آموز و استاد، به طور میانگین در این مسیر رفت و آمد می کنند ، گفت: آمار کشته ها و مصدومین حوادث رانندگی، در این جاده بسیار بالاست و این موضوع برای این قطب علمی و نقطه دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، به معضلی بزرگ و خطرناک تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه جلسات و تماس های تلفنی و کتبی متعددی با مسولان شهرداری،استانداری(استاندار فعلی و قبلی) ، راه و شهرسازی،راهنمایی و رانندگی اداره برق و فرمانداری در زمینه اصلاح و تعریض این جاده انجام گرفته است گفت: سال ۹۰، با هماهنگی شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تعریض این جاده اقدام شد، اما رفته رفته سرعت خودروهای عبوری بیشتر و آمار حوادث کاهش چندانی نیافت.
این مسول دانشگاه آزاد گفت: ادارات و نهاد های تابعه با پاسکاری این معضل به یکدیگر، باعث بی نتیجه ماندن این مشکل شده اند.


صعیدی با بیان اینکه این جاده دردی است که دامنگیر دانشجویان استان شده است، افزود: آخرین اقدام ما مربوط به هفته گذشته و نقل آن در رسانه ملی بود که مسولان شهرداری در ارتباط مستقیم با خبر شبکه استانی جهانبین، از تبدیل این جاده به بلوار عریض خودداری می کنند و گفته اند که با احداث جاده جدید از پشت مزرعه برای بیمارستان جدید، به صرفه نیست که جاده ای دیگر برای این قطب دانشگاهی، احداث شود.
انتهای خبر/









کلمات کلیدی: دانشگاه آزاد,شهرکرد,جمعیت,دختران,حجاب,وضعیت,وخیم,فعلی,تاسیس,میزان,نوع,جامع پرپیچ و خم,کنارگذر,بیمارستان دانشگاه آزاد شهرکرد,چهارمحال و بختیاری,ایران,مرکز,واحد,ترم,تعداد,واحد های مجاز,سیستم,ثبت نام دانشگاه آزاد شهرکرد,سامانه,نقل و انتقالات,جهانبین نیوز,مهمان,علوم پزشکی,هنرستان,فنی,خواهران,سما,دانشکده
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

من نمی دانم چرا خیابان های شهرکرد باید اینقدر باریک باشد. شهرکرد قریب به 80 سال است شهر شده است ولی معابر آن هنوز روستایی است. خیابان های باریک باعث ترافیک در آینده خواهد شد.

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۳:۰۶:۰۶

28 Mar 2024